TV3, líder d'audiència del mes de novembre amb una quota del 12,8%
TV3 és líder d'audiència del mes de novembre amb una quota del 12,8%, per davant de la segona cadena més vista, Antena 3, que se situa a gairebé un punt de distància, amb un 11,9%. En tercer lloc, Tele 5 obté un 11,6%, seguida per La Sexta, que se situa en quart lloc amb una quota del 7,2%. Cuatro, amb un 7,1%, és la cinquena cadena més vista i supera per una dècima TVE 1, sisena, amb un 7,0%.
TV3 ha liderat l'audiència diària en 16 ocasions i el rànquing de programes més vistos del dia, en 25 ocasions. D'aquestes, 19 ho han fet les diferents edicions dels "Telenotícies", el programa humorístic "Polònia", quatre; el "30 minuts", en una ocasió amb el reportatge "Benvinguts al 9-N", i la transmissió del partit de Lliga de Campions entre l'Apoel de Nicòsia i el F. C. Barcelona, en una altra. Aquest, precisament, ha estat el programa més vist de TV3 d'aquest mes de novembre, amb una audiència mitjana de 875.000 espectadors i una quota del 26,4%. Aquesta transmissió s'ha situat en segona posició del rànquing dels 40 programes més vistos del mes, un rànquing en què TV3 ha situat 19 dels seus programes.
La força dels informatius
Els informatius de TV3 han liderat el rànquing de programes més vistos del dia en 19 ocasions. El "TN Migdia" ho ha fet en 8, el "TN Cap de setmana Migdia", en 6 i el "TN Vespre" també en 6. Aquests programes també se situen entre els 40 més vistos del mes. L'edició del "TN Cap de setmana Vespre" del dia 9 de novembre ha estat el tercer programa més vist del mes, mentre que l'edició de "TN Cap de setmana Migdia" d'aquell mateix diumenge se situa en sisè lloc. Els espectadors han demostrat el seu interès per l'actualitat i han triat TV3 per fer-ne el seguiment. El "TN Vespre" del dia 3 de novembre se situa en novena posició del rànquing dels 40 programes més vistos del dia i el "TN Migdia" del dia 10 de novembre ocupa la desena posició. Entre aquests 40 programes més vistos de novembre també hi ha l'"Especial 9-N" que es va emetre a partir de les 19.00 d'aquell dia. En aquest cas, és l'onzè més vist del mes.
Els informatius de TV3 han obtingut molt bons resultats d'audiència i en algunes edicions han arribat gairebé al 30% de quota. Pel que fa als informatius dels feiners, les edicions del "TN Migdia" han tingut una audiència mitjana de 546.000 espectadors amb una quota del 27,9% i les edicions del "TN Vespre" s'han situat en una mitjana de 511.000 espectadors i una quota del 17,9%. El "TN Comarques", líder de la seva franja, com la resta d'informatius, també ha tingut uns bons registres, amb una quota del 19,6% i una audiència mitjana de 332.000 espectadors. Les edicions del cap de setmana també es mostren molt sòlides. El "TN Cap de setmana Migdia" obté una quota del 24,5% amb 519.000 espectadors de mitjana, mentre que el "TN Cap de setmana Vespre" se situa en 510.000 espectadors de mitjana i una quota del 18,0%.
El canal informatiu 3/24 aquest mes de novembre obté el seu rècord històric amb una quota de l'1,9%. Aquest és el millor registre des del mes de setembre del 2012, quan va tenir una quota mensual del 1,8%. Dins d'aquest mes de novembre, la cadena ha obtingut la seva millor quota diària fent un registre del 8,2% el dia 9 de novembre. Cal assenyalar, també, que el programa informatiu "2324" ha fet el rècord en la seva mitjana mensual, amb 64.000 espectadors i una quota del 2,3%. El programa del dia 25 de novembre ha estat el tercer més vist de la història del "2324", amb una mitjana de 135.000 espectadors i una quota del 4,3%. Amb aquests resultats, el canal 3/24 continua sent líder destacat dels canals informatius especialitzats.
Aquesta confiança en els informatius també queda reflectida en els resultats qualitatius que obtenen en el panel GFK. Els informatius mantenen un índex qualitatiu de 8,2 i continuen sent els informatius diaris més ben valorats, seguits pels de La Sexta i Cuatro. Els telenotícies de TV3 comparteixen lideratge amb els de Cuatro i Antena 3 pel que fa a imparcialitat i són els més creïbles i de més confiança, per davant dels de les altres cadenes, segons els participants en el panel GFK.
Ficció, entreteniment, esport i programes de servei
El lideratge de TV3 també se sosté en els bons resultats de les seves produccions dramàtiques, d'entreteniment i en els programes de servei. Un bon exemple són els resultats que, setmana rere setmana, obté "Polònia", líder de la seva franja i un dels programes més vistos del mes, en aquest cas el setè, en concret la seva edició del dia 13, que va obtenir una mitjana de 659.000 espectadors i una quota del 20,1%, rècord de la temporada actual. Aquest interès també s'ha vist en el nombre de visualitzacions al servei "3alacarta" on els capítols de "Polònia" han tingut gairebé 325.000 visualitzacions.
"La Riera", que aquest mes va arribar al capítol 1000 i que ha anunciat la continuació amb una setena temporada, continua sent la clara dominadora de la sobretaula televisiva catalana. El capítol emès el dia 24 de novembre es va situar com a quinzè programa més vist del mes i va establir el rècord de la temporada amb una audiència de 541.000 espectadors i una quota del 29,0%.
Altres produccions, com "El gran dictat", que aquest mes ha repartit el pot més gros de la seva història, i que també ha establert rècord d'audiència de la temporada, o "Oh Happy Day" també han contribuït al lideratge de TV3.
Cal tenir en compte, també, els resultats de les transmissions esportives. El partit entre l'Apoel de Nicòsia i el F. C. Barcelona, amb 875.000 espectadors i una quota del 22,9% ha estat el programa més vist de TV3 d'aquest mes de novembre. La F1 també ha tancat temporada amb una quota mitjana del 20,8%. La transmissió del GP d'Abu Dhabi, on Lewis Hamilton es va proclamar campió del món, va tenir una audiència de 403.000 espectadors i una quota del 18%. Un cop més, l'audiència televisiva catalana seguidora del món del motor, s'ha decantat per les transmissions de TV3.
No hem d'oblidar altres programes més pròxims al concepte de televisió de servei, com per exemple "300", que el dia 12 de novembre va emetre el darrer capítol, dedicat al tema de "La llengua". La sèrie "300" des que es va estrenar, el 24 de setembre, ha sabut connectar amb el públic amb èxit i ha obtingut el reconeixement de l'audiència que, a més, li ha atorgat una alta qualificació en les valoracions qualitatives del panel GFK. "300" va tancar l'emissió, després dels sis capítols, amb una audiència de 532.000 espectadors de mitjana, una quota del 16,8%, i un índex qualitatiu de 8,7.
Super3, l'opció preferida pel públic infantil
El canal Super3 torna a superar la resta de canals infantils a la seva franja i acumula cinc mesos consecutius de lideratge. El canal Super3 és líder amb una quota de l'1,8%, seguit per Disney Channel i Clan, que empaten amb un 1,6%, i Boing, que se situa en quarta posició amb una quota de l'1,1%.
Programes de qualitat
TV3, amb una qualificació de 8,1, continua sent la cadena generalista més ben valorada pels participants en el panel GFK, per davant de La Sexta (8,0), Cuatro (7,7), Antena 3 (7,5), TVE 1 (7,4) i Tele 5, que tanca el rànquing amb una qualificació de 7,3.
El 33, que obté una qualificació de 8,3 i s'acosta a La 2, que encapçala el rànquing amb 8,5.
Destaquen les valoracions de programes com l'"Especial 9N" (8,1) i "Resultat 9N (8,3), o el documental "Marcats per Messi" (8,2), emès el 26 de novembre. També cal remarcar la valoració que reben programes com "300" (8,9), "El gran dictat" (8,7), "Espai Terra" (8,6), "Divendres" (8,5), "APM?" (8,5), "El convidat" (8,4), "30 minuts" (8,4), "Oh Happy Day" (8,3) o "Els matins" (8,3).
Algunes de les produccions del 33, s'acosten a la màxima puntuació, com per exemple "60 minuts" (9,5), "Thalassa" (9,5) o "Quèquicom" (9,0), seguits per alguns notables alts com "Karakia" (8,6) o "Quarts de nou" (8,4)
tv3.cat