TV3, líder d'audiència per novè mes consecutiu, tanca el maig amb una quota de l'11,9%

TV3, després de sis anys de lideratge televisiu, tanca el mes de maig sent líder en solitari i dominant el rànquing de programes més vistos. TV3 lidera el rànquing del programa més vist del dia 28 dels 31 del mes de maig. La final de la Copa del Rei entre el Barça i el Sevilla és el programa més vist del mes de maig. TV3 situa sis programes entre els deu més vistos del mes: les finals de Copa del Rei i Champions i la festa blaugrana de celebració de la Lliga i la Copa, "El doblet", entre els més vistos. Dinou dels 40 programes més vistos són de TV3. TV3 és la cadena més vista 10 dels 31 dies del mes. El 3/24 tanca amb una quota de l'1,3% i és el canal informatiu de referència. Esport3, líder de les cadenes esportives, té una quota de l'1,0% i el Super3/33 tanca amb una quota de l'1,2%. TV3 també lidera l'audiència a internet. Els "Telenotícies", "Cites", "La Riera" i els comentaris d'Empar Moliner, el més seguit a la xarxa.
7 min

Pel que fa als canals temàtics, el 3/24 ha tancat el mes de maig amb una quota de l'1,3% i continua sent el canal de referència informativa dels espectadors catalans, i dobla amb escreix el seu directe competidor. El canal Super3/33 se situa en un 1,2%. Esport3, líder dels temàtics esportius, tanca el mes amb una quota de l'1% i amb bons resultats dels seus programes i les transmissions de l'Eurolliga de bàsquet o dels programes "La ràdio en colors" i "Hat-trick".

TV3 acaba el maig sent líder d'audiència en solitari i es manté com la preferida dels espectadors catalans per novè mes consecutiu, i domina l'actual temporada televisiva. TV3 ha estat la cadena més vista durant 10 dies, ha encapçalat el rànquing de programes més vistos 28 dels 31 dies del mes de maig i ha situat 19 programes en el rànquing dels 40 de més audiència, rànquing que també lidera.

El programa més vist del dia és de TV3

Els informatius de TV3 continuen sent els preferits de l'audiència catalana i aquest mes de maig, dels 31 dies del mes, han liderat l'audiència en 24 ocasions. El "TN migdia" ho ha estat en onze ocasions i el "TN vespre", en vuit. El "TN cap de setmana vespre" també ha estat líder del dia en 5 ocasions. Els "Telenotícies" continuen sent la referència informativa dels espectadors catalans i lideren clarament en la categoria dels programes informatius.

Tres programes de temàtica esportiva també han liderat l'audiència del dia: la pròrroga de la final de Copa, la festa de celebració dels títols culés, "El doblet", l'eliminatòria de Champions entre el Bayern i el Madrid. En aquesta llista de programes líder també s'hi afegeix el programa humorístic "Polònia", el més vist en una ocasió.

Vint programes de TV3, entre els 40 més vistos del mes

TV3 ha liderat el rànquing dels 40 programes més vistos del mes de maig, on hi ha situat 19 programes. El podi el monopolitza la final de la Copa del Rei. El programa més vist és la pròrroga de la final de la Copa del rei entre el Barça i el Sevilla, disputada el dia 22, que va tenir una audiència d'1.395.000 espectadors i una quota del 42,3%. Aquesta transmissió, a més, és l'espai més vist de la temporada. A continuació, també rècord, la final – el temps reglamentari de joc- que va tenir 1.393.000 espectadors de mitjana i una quota del 39,1%. El tercer lloc l'ocupa el post partit d'aquesta final, que van seguir 1.101.000 espectadors i va tenir una quota del 42,7%.

Entre els deu més vistos, en vuitè lloc, una altra pròrroga, la de la final de Champions entre el Real Madrid i l'Atlètic de Madrid, que va tenir 788.000 espectadors i una quota del 26,5%. Tot seguit, en novè lloc, el programa especial "El doblet", transmissió de la festa de celebració barcelonista dels títols de Lliga i Copa. En desè lloc, el partit d'eliminatòria de la Lliga de Campions entre el Bayern i el Madrid, que va tenir 721.000 espectadors i una quota del 23,5%.

Si bé el futbol ha monopolitzat els primers llocs, en aquest rànquing dels programes més vistos també hi trobem les diferents edicions dels Telenotícies, programes d'entreteniment com "Crackòvia", "Polònia" o "APM?" o documentals com el "Sense ficció" "Xirinachs, a contracorrent" o el que explicava les interioritats del vestidor del primer equip del FC Barcelona, "Els homes de Lucho".

Aquest mes de maig ha finalitzat temporada "Crackòvia", que ha tingut una bona acceptació entre l'audiència amb una mitjana de 424.000 espectadors i una quota del 13,2%.

Referència informativa, esportiva i de qualitat

Els canals temàtics continuen sent referència en les seves especialitats. El canal informatiu 3/24 aquest mes de maig, amb un 1,3%, continua sent la referència informativa en l'àmbit dels canals especialitzats i dobla la quota del seu directe competidor.

Passa el mateix amb Esport3, que tanca el mes amb una quota de l'1,0%. De l'oferta d'Esport3 d'aquest mes de maig, en destaca la festa del FC Barcelona celebrant els títols de Lliga i Copa, emesa en simultani amb TV3 – el més vist del canal- o programes com "La ràdio en colors" dedicada a l'última jornada de la Lliga, el "Hat-trick derbi" del dia 8, amb 126.000 espectadors, o la transmissió de la final de l'Eurolliga de bàsquet entre el Fenerbahçe Ulker i el CSKA de Moscou, que en la pròrroga va tenir 89.000 espectadors.

Pel que fa al conjunt del Super3/33, marca una quota de l'1,2%. El més vist del canal va ser la pel·lícula "Els dotze treballs d'Astèrix", emesa el dia 16, que va tenir una audiència de 75.000 espectadors.

Al canal 33 destaca l'èxit del nou programa dedicat a la gent que viu a la muntanya i que prenia en relleu de "La gent normal", que tants bons resultats va obtenir. "Viure als Pirineus" ha estat el més vist del mes. El primer capítol, protagonitzat per un hostaler de la Vall de Cardós, va tenir una audiència de 181.000 espectadors i una quota del 5,5%. Aquesta acceptació ha tingut continuïtat en els següents capítols i "Viure als Pirineus" ha obtingut una mitjana d'audiència de 102.000 espectadors i una quota del 3,1%.

TV3, la cadena generalista més ben valorada

Un mes més, segons el panel de GKF, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada amb una qualificació de 8,2, per davant de La Sexta, segona generalista més ben situada, amb un 8.

Els informatius de TV3, que mantenen la qualificació del 8,4, dominen el rànquing de programes informatius diaris, molt al davant dels seus competidors, i tornen a liderar els rànquings en credibilitat i imparcialitat, segons el panel qualitatiu de GFK.

"Telenotícies", "La Riera", "Cites" i "Empar Moliner, líders a la xarxa

A la xarxa, el capítol número 14 de "Cites", el primer de la nova temporada, ha estat el vídeo més vist d'aquest mes de maig amb 75.972 usuaris únics que han fet 114.324 visualitzacions. Els següents capítols de "Cites" ocupen els llocs segon i tercer, amb xifres molt similars. En el quart lloc, i superant els capítols de "La Riera", hi ha el vídeo titulat "I ara ja em podeu dir fatxa", del comentari d'Empar Moliner sobre els incidents del barri de Gràcia. Aquest vídeo ha tingut 45.152 usuaris únics que han fet 49.123 visualitzacions. Un altre dels comentaris d'Empar Moliner, el dedicat a la prohibició de les estelades a la final de la Copa del Rei, també ha tingut un bon seguiment, amb 32.812 usuaris únics i 35.271 reproduccions. Els diferents capítols de "La Riera" també han tingut xifres de reproducció i usuaris molt elevats, d'entre 35.000 i 45.000 en el cas dels usuaris, i entre les 48.000 i les 75.000, en el cas de les visualitzacions.

Per programes, el més vist han estat els "Telenotícies", amb 261.986 usuaris únics que han fet 434.481 visualitzacions. Els segueix "La Riera", amb 190.620 usuaris i 1.344.620 visualitzacions. A continuació, "Cites", amb 180.824 usuaris únics i 610.717 visualitzacions. Els segueix "Els matins", amb 166.482 usuaris únics i 243.745 reproduccions. En total, la CCMA ha tingut 1.572.967 usuaris únics que han fet 7.224.690 visualitzacions.

tv3.cat

Avui és notícia