TV3, líder d'audiència per setè mes consecutiu, tanca el març amb una quota del 12%
Pel que fa als canals temàtics, tots han crescut una dècima. El 3/24 ha tancat el mes de febrer amb una quota de l'1,6% i continua sent el canal de referència informativa dels espectadors catalans, i dobla amb escreix el seu directe competidor. El canal Super3/33 se situa en un 1,4%. La franja infantil del Super3 obté una quota de l'1,5%, i ocupa la segona posició en les preferències infantils. Esport3, líder dels temàtics esportius, tanca el mes amb una quota de l'1,3% i amb bons resultats dels seus programes i les transmissions de l'Eurolliga de bàsquet o la Champions de futbol femení.
TV3 acaba el març sent líder d'audiència en solitari i es manté com la preferida dels espectadors catalans per setè mes consecutiu, i domina l'actual temporada televisiva. TV3 ha estat la cadena més vista durant 17 dies, ha encapçalat el rànquing de programes més vistos els 30 dies dels 31 del mes de març i ha situat 20 programes en el rànquing dels 40 de més audiència, rànquing que també lidera.
El programa més vist del dia és de TV3
Els informatius de TV3 continuen sent els preferits de l'audiència catalana i aquest mes de febrer, dels 31 dies del mes, han liderat l'audiència en 24 ocasions. El "TN migdia" ho ha estat en dotze ocasions i el "TN cap de setmana vespre", en set. El "TN vespre" l'ha liderat quatre dies i el "TN cap de setmana migdia", en una ocasió. Els "Telenotícies" continuen sent la referència informativa dels espectadors catalans i lideren clarament en la categoria dels programes informatius. Juntament amb el canal 3/24 són la referència obligada per seguir l'actualitat diària i els fets excepcionals, com el tràgic accident de Freginals o els atemptats de Brussel·les, que van tenir un tractament informatiu immediat que va merèixer el seguiment i bona valoració de l'audiència.
Els altres programes que han liderat l'audiència del dia han estat "El foraster", en quatre ocasions, i "Polònia", en dues.
Vint programes de TV3, entre els 40 més vistos del mes
TV3 ha liderat el rànquing dels 40 programes més vistos del mes de febrer, on hi ha situat 20 programes. El podi l'ocupa "El foraster", amb la visita de Quim Masferrer a Organyà, el dia 2 de març, que va tenir 750.000 espectadors i una quota del 24,8%. A continuació, les edicions dels "Telenotícies cap de setmana vespre", "Telenotícies migdia" i "Telenotícies vespre" dels dies 6, 7 i 14, que ocupen el segon, tercer i quart lloc, respectivament. El cinquè programa més vist és l'"APM?" emès el dia 9 de març, que va tenir una audiència de 608.000 espectadors i una quota del 17,3, un resultat molt similar al del "Polònia" del dia 10 de març, sisè programa més vist, amb una audiència de 604.000 espectadors i una quota del 19,4%. Entre els deu més vistos també hi ha la visita de l'"Afers exteriors" de Miquel Calçada a Noruega, que va tenir una audiència de 540.000 espectadors i una quota del 19,4%.
En aquest rànquing dels més vistos, a més del programes esmentats, TV3 hi ha situat produccions de tots els gèneres. Hi trobem entreteniment o dramàtics, com "Crackòvia", "Ja t'ho faràs", "La Riera" o "Nit i dia"; programes de servei, com "30 minuts", "Sense ficció" o l'"Especial informatiu. Atemptats a Brussel·les"; o transmissions i programes esportius, com els resums dels partits de Champions.
Referència informativa, esportiva i de qualitat
Els canals temàtics continuen sent referència en les seves especialitats. El canal informatiu 3/24 aquest mes de març, amb una quota de l'1,6%, ha crescut una dècima i continua sent la referència informativa en l'àmbit dels canals especialitzats, i dobla la quota del seu directe competidor. El debat d'investidura de Pedro Sánchez, la cobertura de l'accident de l'autocar a Freginals o els atemptats de Brussel·les són alguns dels dies en què l'audiència ha premiat el servei del canal informatiu.
Passa el mateix amb Esport3, que també creix una dècima i tanca el mes amb una quota de l'1,3% i duplica amb escreix el registre del seu competidor, Teledeporte. De l'oferta d'Esport3 d'aquest mes de març, en destaquen els resultats obtinguts per les transmissions dels partits d'Eurolliga de bàsquet, que en el cas del Barça-Reial Madrid del dia 17 va arribar als 211.000 espectadors amb una quota del 7,5% i va registrar el rècord de la temporada. També han destacat els espais i programes dedicats a la Champions de futbol, tant en categoria masculina com femenina, ja que les eliminatòries que han disputat les jugadores del FC Barcelona han tingut una molt bona audiència, especialment la que va enfrontar les culés amb el PSG.
Pel que fa al conjunt del Super3/33, marca una quota de l'1,4% i creix una dècima respecte al mes passat. El Super3, en la seva franja d'emissió, obté una quota de l'1,5% i és la segona opció entre els canals infantils.
Al canal 33 continua l'èxit del programa "La gent normal", que ha consolidat l'audiència superant els 100.000 espectadors en cada capítol. També destaquen els resultats de programes com "Rurals", "Quèquicom", "Generació digital" o "Camins per anar a l'escola".
"Bola de Drac Z KAi", "Shin-Chan", "Doraemon", "Tom i Jerry" i la programació cinematogràfica emesa durant la setmana santa són els programes més vistos del Super3, que durant tres dies del mes de març ha liderat l'audiència entre el "target" infantil.
TV3, la cadena generalista més ben valorada, manté el seu rècord històric
Un mes més, segons el panel de GKF, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada i manté el seu rècord històric amb un 8,3, a mig punt de distància de la segona cadena generalista més ben valorada, La Sexta, que obté un 7,8.
Els programes que reben una millor valoració són "Espai Terra" i "El gran dictat", qualificats amb un 9 per l'audiència. Al 33 el programa més ben valorat és "Cronos", que rep una qualificació de 9,1.
Els informatius de TV3, amb un 8,4, dominen el rànquing de programes informatius diaris molt al davant dels seus competidors i tornen a liderar els rànquings en credibilitat i imparcialitat, segons el panel qualitatiu de GFK.
"Telenotícies", "La Riera", "Nit i dia" i l'"Homenatge a Johan Cruyff", líders a la xarxa
"Nit i dia" continua amb força a la xarxa. El capítol 6 de la sèrie, "Carnaval", ha estat el vídeo més vist aquest mes de març, amb 50.370 usuaris únics que han fet 71.950 reproduccions. Els "Telenotícies", "La Riera" i "Nit i dia" monopolitzen les primeres places dels programes i vídeos més seguits a internet. El primer vídeo que no correspon a aquests dues sèries i que ha tingut molt bona acollida és el de l'"Homenatge de TV3 a Johan Cruyff", que ha tingut 33.241 usuaris únics que han fet 36.208 visualitzacions des del dia de la seva publicació, el 29 de març.
Per programes, el més vist han estat els "Telenotícies", amb 335.929 usuaris únics que han fet 623.277 visualitzacions. Els segueix "La Riera", amb 180.990 usuaris i 1.122.151 visualitzacions. A continuació, "Nit i dia", amb 125.033 usuaris únics i 436.911 reproduccions, seguits d'"Els matins", que han tingut 110.133 usuaris únics que han fet 169.302 visualitzacions. En total, la CCMA ha tingut 1.630.975 usuaris únics que han fet 7.406.550 visualitzacions.
tv3.cat
