TV3, líder de l'abril, a gran distància de la competència
TV3 és líder amb contundència de l'abril, amb una quota del 13,6%. També lidera el day time i el prime time amb contundència.
Col·loca setze programes entre els vint més vistos.
Rècord de temporada de "Polònia" i destaquen "Crims", "Com si fos ahir", l'"APM?", "Eufòria" i "L'Amiga genial"
8 min
TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest abril, TV3 ha aconseguit una quota del 13,6%. A més, manté una àmplia distància amb la segona classificada, Antena3, a 4,9 punts. I ha superat per 5,3 punts la tercera, Telecinco.
TV3 lidera la franja del day time, amb un 13,7%, a 4,5 punts de la segona, Antena3. I lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16%, i supera per 8 punts la segona classificada, Antena3.
TV3 ha liderat l'audiència 29 dies dels 30 del mes d'abril i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, i sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte dos dies que ho ha fet "Crims".
També és la cadena generalista més ben valorada al març al panel de GfK**, amb un 8.4.
El SX3 fa la quarta millor quota de la temporada, amb un 16,2% en target nens, el dia 25 d'abril. I durant el mes, 1.254.000 persones hi han connectat.
Bons resultats dels informatius, líders en totes les edicions
Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 27 ocasions: 15 el "TN vespre", 8 el "TN cap de setmana vespre", 2 el "TN migdia" i 2 el "TN cap de setmana migdia".
Setze dels vint programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del 24 d'abril va ser el segon, amb una quota del 28,9% i 612.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 23 d'abril és el tercer, amb 610.000 espectadors i un 29,3% de quota; el sisè lloc és per al "TN migdia" del dia 13, amb 532.000 espectadors i un 36,4% de quota, es col·loca com el sisè més vist de la temporada; l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 29 d'abril, va ser setè, amb una quota del 31,4% i 459.000 espectadors.
I, pel que fa al "TN comarques", el del dia 18 va ser el setzè programa més vist del mes, amb una quota del 29,8% i 309.000 espectadors.
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8.4, segons el panel de GfK. I el "Més 3/24" és el programa amb més bona valoració: un 8.9.
Aquest abril destaquen els programes tant del day time com del prime time
Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.
L'últim capítol de la temporada de "Crims", "L'atracament", que es va emetre el dia 24, se situa en el quart lloc del rànquing mensual, amb una quota del 25,1% i 560.000 espectadors. Ha tancat la temporada amb una mitjana de 543.000 espectadors, una quota del 24,4% i una audiència acumulada d'1.581.000 persones. A més, té una valoració qualitativa de 8.6.
"Polònia" ha fet el rècord de la temporada, el dia 13, amb 560.000 espectadors i un 24,8% de quota, el més vist des del maig del 2021, i té una valoració qualitativa del 8.7. El "Sense ficció", del dia 18 d'abril, que va emetre el documental "La diva i la vida: Begoña Alberdi", va ocupar el vuitè lloc del rànquing i va fer el cinquè millor resultat de la temporada, amb 423.000 espectadors, una quota del 21,3% i una valoració segon el GfK de 8.6.
El "Cuines" del dia 11, en què van preparar un arròs sec de vegetals, va ocupar el novè lloc, amb una quota del 30,8% i 409.000 espectadors. També va fer un bon resultat el "30 minuts", del dia 9, amb el reportatge "Finlàndia, el país més feliç del món", que va fer el sisè més vist de la temporada, amb una quota del 18,5% i 352.000 espectadors.
El partit d'anada de les semifinals de la Lliga de Campions femenina entre el Chelsea i el Barça, destaca entre els mes vistos, amb una quota del 26,8%, 327.000 espectadors i un audiència acumulada de 879.000 persones. I té una valoració qualitativa de 8.2.
La gala d'"Eufòria" del dia 14, també se situa entre els més vistos del mes, amb una quota del 19,6% i 324.000 espectadors. La mitjana de la temporada fins ara és de 329.000 espectadors, una quota del 20,1% i una audiència acumulada d'1.814.000 persones.
Aquest abril també han destacat el "Com si fos ahir" del 13 d'abril, amb 314.000 espectadors i un 24% de quota i se situa com el cinquè capítol més vist de la temporada; "Master xof", amb Joan Pera, amb 291.000 espectadors i un 17,9% de quota; l'"Amiga genial" acumula una mitjana de 215.000 espectadors, una quota de l'11,5% i una audiència acumulada de 815.000 espectadors.
També en el rànquing de l'abril destaquen l'"Atrapa'm si pots", que presenta Llucià Ferrer, del 16, amb 251.000 espectadors i un 15% de quota; "La gran pel·lícula", amb "Els traductors", que es va emetre el dia 12 i va fer una quota del 12,6% i la van veure 222.000 espectadors; l'"APM?", del 13 d'abril, amb 222.000 espectadors i un 12,6% de quota, que se situa com el cinquè més vist de la temporada i la pel·lícula "Chavalas", del dia 6, amb un 12,4% de quota i 203.000 espectadors.
Al 33, el "Quèquicom" del dia 19, amb 72.000 espectadors i una quota del 4,1% és l'emissió més vista del canal des de l'abril del 2022.
Bons resultats d'Esport3
Esport3 puja una dècima, i amb un 1,1%, fa el millor mes des del març del 2017. A més, 1.762.000 espectadors han connectat amb el canal esportiu aquest abril.
El dia 23 d'abril, amb un 2% va fer la quota més alta de la temporada.
Aquest mes han destacat les emissions de "Gol a gol" , en especial el del dia 23, amb 88.000 espectadors i un 6,6% de quota. També destaca l'"Onze" del dia 25, amb un 5,4% de quota i 72.000 espectadors, iguala el rècord de la temporada.
Rècord de reproduccions de vídeo a la TV connectada, millor dada de reproduccions a la carta d'un més d'abril i "Crims", el programa més vist a la carta
Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 13,2 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 25% més que l'abril del 2022. Aquest mes, s'han fet 8,9 milions de reproduccions a la carta, la millor dada de consum a la carta d'un més d'abril. I s'ha fet el rècord de reproduccions de vídeo a la TV connectada, amb més de 5,6 milions, i ja és la plataforma de la CCMA on es fan més reproduccions de vídeo.
"Crims" tanca la temporada com el programa més vist del mes, amb 370.000 usuaris únics i prop d'1,7 milions de reproduccions. Els cinc vídeos més vistos a la carta són capítols de la nova temporada, les tres parts de "Jordi Comas" acumulen més de 671.000 reproduccions, el de "Yimmy Cox" ha tingut més de 221.000 reproduccions i el de "L'atracament", amb gairebé 150.000.
"Eufòria" ha estat el segon més vist tant en nombre d'usuaris únics, amb 218.000 que han fet més d'un milió de reproduccions. Les gales 4,5 i 6 estan entre els deu vídeos més vistos a la carta a l'abril. Més de 356.000 usuaris han accedit al web, la gran majoria per votar o per veure algun vídeo. I sumant les plataformes externes, s'han superat els 14 milions de reproduccions des de l'inici de la segona temporada.
"Com si fos ahir" ha estat el segon programa més vist en nombre de reproduccions, amb 1.300.000 reproduccions en directe i a la carta.
El portal de la CCMA va tenir quatre milions d'usuaris únics, un 4% més que l'abril del 2022.
En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 127.000 missatges a Twitter. El més comentat ha estat l'"Està passant", amb 36.500 missatges.
A més, s'han fet 65 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials, 31 milions a Instagram, 14 milions a Twitter i 13 a TikTok com a plataformes digitals. Els vídeos més vistos a les xarxes socials han estat un de l'"APM?" a TikTok sobre "El hormiguero", amb 3,1 milions de reproduccions i un vídeo de l'"Està passant", a Twitter, amb un gag sobre la Verge del Rocio, amb 1,9 milions de reproduccions.
(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.)
#audiènciesTV3
