TV3, líder, tanca el millor agost des de fa 14 anys
TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar. Aquest agost, TV3 ha aconseguit una quota del 12,4%, el millor resultat des de fa 14 anys. Ha superat en 1,5 i 2 punts les cadenes classificades en segon i tercer lloc, Antena3 i Telecinco.
TV3 lidera la franja del day time, amb un 12,1%, empatada amb Antena3, i la franja del prime time, amb una quota del 15,2%, i supera per 5,5 punts la segona classificada, Antena3.
TV3 ha liderat l'audiència 22 dies dels 31 del mes d'agost i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies, excepte el dia del Trofeu Joan Gamper.
També és la cadena generalista més ben valorada a l'agost, al panel de GfK, amb un 8,4. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.
Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions
Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions: 16 el "TN vespre"; 6 el "TN migdia"; 4 el "TN cap de setmana migdia", i 3 el "TN cap de setmana vespre".
Nou dels quinze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb la transmissió del partit del Trofeu Joan Gamper, entre el Barça i la Juventus, que es va jugar el 8 d'agost, en segon lloc del rànquing, amb una quota del 30,3% i 607.000 espectadors i una audiència acumulada d'1.086.000 espectadors. El postpartit, amb reaccions al comiat de Leo Messi, també va liderar la franja, amb 192.000 espectadors, una quota del 13,3% i una audiència acumulada de 683.000 espectadors. Aquell matí la roda de premsa de Messi també va liderar la franja, amb una quota del 26% i 221.000 espectadors. I el partit del Gamper femení va fer un audiència acumulada de 425.000 espectadors, el van veure 162.000 espectadors i va fer un 12,1% de quota.
El quart programa més vist del rànquing és el "TN vespre" del dia 3 d'agost, amb una quota del 30,4% i 554.000 espectadors; el "TN migdia" del 13 va ser cinquè, amb 479.000 espectadors i un 32,1% de quota. El va seguir el "TN cap de setmana vespre" del 29 d'agost, amb 444.000 espectadors i una quota del 21,3%. I en setè lloc es troba l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 14 d'agost, amb una quota del 28,9% i 439.000 espectadors.
I pel que fa al "TN comarques", el del dia 6 va ser el 17è més vist del mes, amb una quota del 24,7% i 287.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,6.
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5, segons el panel de GfK. I també són líders en credibilitat, amb un 96,5%.
Bons resultats de les estrenes d'estiu
Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.
El "Joc de cartes estiu" del dia 26, en què Marc Ribas buscava el millor restaurant amb gust de mar de Roses i Cadaqués, ocupa el novè lloc del rànquing, amb un 21,6% de quota i 409.000 espectadors, el rècord de la temporada. De fet, el concurs ha dominat la nit dels dijous, liderant i fins i tot doblant la competència tant el capítol d'estrena, amb una quota del 21,1% i 377.000 espectadors, com el de reposició, amb 213.000 espectadors i una quota del 17,2%.
La tornada de "Cuines", el dia 30, entra al rànquing dels més vistos, en desè lloc, amb 378.000 espectadors i un 22,1% de quota. El tretzè lloc va ser per a "L'au pair" del dia 3 d'agost, amb l'estrena, que va fer una quota del 16,9% i 312.000 espectadors i va liderar la franja. L'audiència acumulada va ser de 618.000 espectadors.
I el "Com si fos ahir", la sèrie que ha tornat a la sobretaula, el dia 31, amb una quota del 19,3% i 304.000 espectadors, se situa en catorzè lloc.
L'estrena, el dia 9, de dos capítols de la sèrie "Buga buga", va fer el millor resultat del programa. El primer episodi es col·loca en divuitè lloc, amb una quota del 14% i 273.000 espectadors, i lidera la franja. El segon va fer una quota del 10,8% i 209.000 espectadors. En total van tenir una audiència acumulada de 539.000 espectadors.
També han destacat les estrenes de "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, l'1 d'agost, amb una quota de l'11,3% i 214.000 espectadors, i una valoració qualitativa del 8,1 segons el GfK; i d' "Aire lliure", el mateix dia, amb Judit Mascó al capdavant, amb 133.000 espectadors, un 8,3% de quota, i un 9,3 en qualitat.
Un dels programes més competitius aquest estiu ha estat la sèrie de la sobretaula "El Paradís de les Senyores", amb una mitjana de 220.000 espectadors, una quota del 14,6% i líder amb comoditat de la franja. El capítol més vist va ser el del dia 23, amb 251.000 espectadors i una quota del 16,5%, que el va col·locar al 21è lloc del rànquing dels més vistos del mes.
Les pel·lícules també han destacat aquest agost. Els dissabtes la saga de James Bond ha estat molt ben acollida, i ha destacat el film "Goldeneye", que es va emetre el dia 7 i va liderar la nit amb una quota del 16% i 231.000 espectadors, a més d'una audiència acumulada de 755.000 espectadors. El dia 25 es va emetre "T'estimo, imbècil", amb participació de TV3, i també va liderar la franja, amb 263.000 espectadors i un 12,7% de quota.
El portal de la CCMA i el 324.cat fan rècord en un mes d'agost i l'Esport3.cat, el segon millor resultat de la seva història.
Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 8,2 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, la dada més alta registrada en un mes d'agost, i un 12% més que el mateix mes de l'any 2020.
"Joc de cartes" ha estat el programa amb més audiència digital a la carta, amb 111.000 usuaris únics. Els 5 vídeos amb més reproduccions del mes d'agost són del concurs. "El paradís de les senyores" ha estat el programa amb més reproduccions de vídeo a la carta, amb 762.000 reproduccions.
I el programa més vist en directe va ser la transmissió del partit del Trofeu Joan Gamper, entre el Barça i la Juventus, amb gairebé 46.000 usuaris únics.
El portal de la CCMA va tenir 3,6 milions d'usuaris únics, la millor dada en un mes d'agost. El 324.cat obté una audiència digital de 2 milions d'usuaris únics, i també fa el rècord de l'agost. La secció d'esports del portal de notícies fa el segon millor resultat de la història, amb 603.000 espectadors.
(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total.)
