TV3 manté el liderat absolut per sisè any consecutiu
TV3, líder del "day time" i el "prime time" de dilluns a diumenge
El liderat absolut de l'any i els alts índexs d'audiència i liderats parcials diaris de TV3 es basen en una graella que combina informació, entreteniment, ficció i programes de servei, i que ha aconseguit que el canal sigui líder en les franges de "day time", entre les vuit del matí i les nou del vespre, i de "prime time", de dilluns a diumenge. Així, en la mitjana anual, TV3 obté una quota del 13,3% pel que fa al "day time", davant d'Antena 3, que se situa en un 11,6%. TV3 també lidera la franja del "prime time" amb una mitjana del 13,3%, cinc dècimes més que la de l'any passat. La segueix Tele 5, amb un 11,6%.
Els informatius i el 3/24, líders
L'interès creixent per l'actualitat i per l'activitat política i social es fa palesa en el seguiment i la valoració que obtenen els programes informatius. Cal destacar que TV3 ha estat l'única cadena que ha situat totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, amb quotes d'audiència que superen el 32% i que dupliquen o tripliquen les dels informatius de les altres cadenes. Cal afegir que, pel que fa a la valoració qualitativa, els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panel de l'empresa GFK i que aquest any els han atorgat un índex mitjà del 8,3, una dècima més que l'any passat.
L'interès dels espectadors per l'actualitat, en un any marcat per un panorama polític en ple moviment, es manifesta en els índexs d'audiència que han assolit programes com els especials "E15", dedicats a les diferents cites electorals d'aquest 2015. L'especial "E15. Els resultats", del dia 27 de setembre va tenir una audiència mitjana d'1.254.000 espectadors i una quota del 37%. En el global d'aquell diumenge, 3.937.000 espectadors van contactar amb TV3 i el 3/24. Aquest programa és el tercer més vist en el rànquing dels 40 amb més audiència del 2015, només superat per les transmissions esportives de la Champions.
El 3/24 tanca l'any com a líder dels canals informatius amb una quota de l'1,5%, dues dècimes més que l'any anterior. En tant que canal de referència, el 3/24 ha estat seguint puntualment l'actualitat i ha fet cobertures extraordinàries amb un molt bon resultat d'audiència. El 27-S el 3/24 es va situar com a tercera opció del dia i va superar cadenes generalistes com La Sexta, A-3 o La 1. El canal informatiu de la CCMA, aquell dia, va tenir una quota del 8,4% i va superar en dues dècimes l'anterior rècord del canal, que havia aconseguit el 9-N.
Entreteniment, ficció i servei
Programes com "Polònia", "Crackòvia", "Oh Happy Day", "El foraster" o "Economia en colors"; dramàtics com "Merlí", "Cites" o "La Riera"; reportatges de servei, com els de "30 minuts" o els documentals de "Sense ficció", o programes de contingut històric, com "El viatge de Companys", han connectat amb l'audiència a través d'una oferta variada i per a tots els públics, marca TV3.
El rècord de "Polònia" va ser el 26 de febrer, quan el TC anul·lava la Llei de consultes. Aquesta emissió va obtenir el millor resultat de la temporada amb una quota del 21,1% i una audiència de 659.000 espectadors. "El foraster" va liderar la seva franja amb comoditat durant una temporada que va tancar amb una mitjana de 575.000 espectadors i un 18,3% de quota.
La final del concurs "Oh Happy Day", celebrada el dia 28 de novembre, va ser el programa més vist de l'actual temporada del concurs que des de la primera de les gales dels càstings fins a la final, que va fer una mitjana d'audiència de 357.000 espectadors i una quota del 14,1%.
En el terreny dels dramàtics cal destacar l'èxit de "Merlí". El capítol "Els sofistes", amb 610.000 espectadors i una quota del 20,5% va ser el més vist d'una temporada en què "Merlí" ha fet una mitjana de 561.000 espectadors i quota del 18,3%. Una altra de les novetats, "Cites", també va tenir l'acceptació dels espectadors i va registrar una quota mitjana del 12,5%. No cal oblidar "La Riera", que aquesta temporada arribarà al final i que continua liderant les sobretaules televisives a Catalunya.
Els programes de servei i els reportatges, com els de "30 minuts" o "Sense ficció" també han obtingut bons resultats i el reconeixement de l'audiència. "30 minuts" ha arribat als 669.000 espectadors en el programa emès el 4 d'octubre, "Parlem?". "Sense ficció" també ha tingut el premi de la fidelitat de l'audiència en programes com "L¿últim partit", "Vestida de negre" o l'impactant "Els internats de la por", el més vist de la temporada, amb 635.000 espectadors i una quota del 19,1%. En aquest àmbit de servei i divulgació no es pot oblidar el treball "El viatge de Companys". El primer capítol, que repassa el període comprès entre la joventut de l'estudiant de Dret i el parlamentari que defensarà l'Estatut de Núria, va tenir una audiència de 526.000 espectadors i una quota del 15,9%.
Esport, el més vist de l'any
El programa més vist de l'any ha estat la transmissió de la semifinal de Champions entre el Bayern de Munic i el FC Barcelona, del dia 12 de maig. En total van ser 1.571.000 els espectadors que van seguir el partit, amb una quota del 46,3%. Els segon espai més vist de l'any va ser la el post partit de la final de la Champions que van disputar la Juventus de Milà i el FC Barcelona el 6 de juny i que va tenir 1.532.000 espectadors i una quota del 51%. El quart i cinquè programes més vistos els protagonitzen el Barça i l'Athletic de Bilbao. La final de la Copa del Rei entre el Barça i l'Athletic va ser el quart programa més vist, amb 1.250.000 espectadors i el 41,5% de quota i la tornada de la final de la Supercopa d'Espanya va tenir 1.037.000 espectadors de mitjana i una quota del 40,2%.
Moltes de les transmissions esportives s'han ofert a través del canal Esport3, que també ha fet atenció especial als esports minoritaris i que amb la seva oferta s'ha situat líder en la seva especialitat amb una quota anual de l'1,1%.
"La Riera" es manté líder a la xarxa
Pel que fa al consum de vídeo a través del portal de Televisió de Catalunya, cal destacar que la telenovel·la de TV3 "La Riera" continua sent el programa líder, amb una mitjana de 170.000 usuaris únics mensuals i 11,4 milions de reproduccions en tot el 2015. En segona posició hi ha els telenotícies amb una mitjana mensual de 400.000 usuaris únics i 10 milions de reproduccions en tot l'any.
Els vídeos més vistos de l'any són "Ciutat morta" de "Sala 33" amb 178.000 reproduccions. El segueixen els capítols de la sèrie "Merlí" "Els peripatètics", amb 173.000 reproduccions, i "Epicur", amb 160.000 reproduccions.
El portal ha registrat durant aquest 2015 una mitjana mensual de més de 2,6 milions d'usuaris únics i 16 milions de pàgines vistes. Cada mes es fan de mitjana més de 6,3 milions de reproduccions de vídeo, segons dades mesurades amb Adobe Analytics.
Els debats electorals, els programes més comentats a Twitter
En el "Debat eleccions 27S" es van fer 171.000 tuits sobre el programa, que van ser vistos per 406.000 usuaris. L'etiqueta #ElDebatTV3 va ser trending topic mundial durant 2 h i 25 min, i a Espanya durant 6 h i 55 min. En segon i tercer lloc hi ha "Debats Eleccions Municipals 2015" i "El debat eleccions Barça", segons Kantar Media.
TV3, la cadena generalista més valorada
Finalment, en relació amb la mitjana de la valoració qualitativa de la programació en el panel de l'empresa GFK, aquest 2015 TV3 obté una nota de 8,2. Amb aquesta valoració, TV3 millora l'índex aconseguit els quatre anys anteriors i estableix un nou rècord qualitatiu. Els telenotícies de TV3 són els informatius més ben valorats, amb un índex qualitatiu mitjà de 8,3 i, segons els participants en el panel, són els més creïbles i de major confiança, a més de ser considerats els més imparcials.
