TV3 tanca l'estiu líder, amb un domini absolut del prime time

TV3 és líder amb contundència de l'agost. I lidera el prime time amb contundència, a 7,4 punts de la segona. Destaquen els programes del prime time, com el "Sense ficció", el "Joc de cartes", "L'au pair" i "La gran pel·lícula". I fan bons resultats les transmissions del Trofeu Joan Gamper, masculí i femení.
7 min

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar". Aquest agost TV3 ha aconseguit una quota de l'11,8%. A més, manté una àmplia distància amb la segona classificada, Antena3, a 3,3 punts, i ha superat per 3,6 punts la tercera, La1.

TV3 ha liderat la franja del day time, amb un 11,6%, a 2,3 punts de la segona, Antena3. També ha liderat la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 14,9%, i ha superat per 7,4 punts la segona classificada, Antena3. Gairebé doblant-la.

TV3 ha liderat l'audiència 29 dies dels 31 del mes d'agost i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, i sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte el dia del Trofeu Joan Gamper masculí.

També és la cadena generalista més ben valorada a l'agost al panel de GfK**, amb un 8.3.

Aquest mes Esport3 iguala la seva millor quota de l'any i fa el seu millor agost des del 2014 i el SX3/33 fa la millor quota des de l'estrena del nou canal i la millor quota des del maig del 2019.

Bons resultats dels informatius, líders en totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions: 14 el "TN vespre", 8 el "TN migdia", 5 el "TN cap de setmana migdia" i 2 el "TN cap de setmana vespre".

7 dels 10 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del dia 29, ocupa el quart lloc, amb 512.000 espectadors i un 29,5% de quota; el "TN migdia" del 21 d'agost és el setè, amb una quota del 32,9% i 459.000 espectadors; el segueix el "TN cap de setmana vespre" del 27 d'agost, amb 439.000 espectadors i un 24,4% de quota; l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del mateix dia és el novè, amb una quota del 26,3% i 418.000 espectadors.

I, pel que fa al "TN comarques", el del dia 22 va ser el dotzè programa més vist del mes, amb una quota del 28,2% i 287.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,4, segons el panel de GfK.

Excel·lent resultat dels programes del prime time aquest agost

Entre els programes més vistos del mes, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

En el cinquè i sisè lloc del rànquing es troben el partit i el post partit del Trofeu Joan Gamper, que van disputar el 8 d'agost el Barça i el Tottenham, i que van veure 476.000 espectadors i una quota del 34,3% de quota i 470.000 espectadors i un 28,7% de quota, respectivament. Aquest dia la cadena va ser líder destacada. I pel que fa al Gamper femení, entre el Barça i la Juventus, 422.000 espectadors hi van connectar, va fer una quota del 16,1% i 179.000 espectadors.

Aquest agost ha destacat el prime time, amb uns resultats excel·lents. Els dimarts, el "Sense ficció", ha tingut una audiència mitjana de 164.000 espectadors i un 11,6% de quota i ha liderat tots els dies, excepte un. En total 1.327.000 espectadors hi van connectar. I té una valoració qualitativa del 8.5.

La nit de dimecres "Joc de cartes estiu" ha destacat amb una audiència mitjana de 336.000 espectadors i un 21,9% de quota. Ha liderat tots els dies amb contundència la franja i ha fet una audiència acumulada d'1.586.000 espectadors. I està molt ben valorat, amb un 8, segons el GfK.

D'altra banda, "L'au pair" tanca la segona temporada, amb una quota mitjana de l'11,7% i 177.000 espectadors. Ha millorat els resultats de la primera temporada i ha liderat tots els dijous. A més, ha fet una audiència acumulada d'1.193.000 espectadors.

I els divendres s'ha imposat "La gran pel·lícula", amb una mitjana de 156.000 espectadors i una quota del 12,2%. Ha igualat els resultats de l'estiu passat i hi ha connectat 1 milió d'espectadors.

El cinema també ha destacat els caps de setmana amb pel·lícules d'acció que han fet una quota mitjana d'11,6% i 146.000 espectadors.

I a l'agost han fet molt bons resultats el "El paradís de les senyores", del 31, amb 227.000 espectadors i un 16,7% de quota i l'"Atrapa'm si pots: estiu", amb Llucià Ferrer, que el dia 18 va fer una quota del 20% i el van veure 205.000 espectadors.

El SX3 i Esport3 continuen fent molt bons resultats

El SX3 fa la millor quota del nou canal, amb un 9,7% i empata a la primera posició, com la més vista del mes. I tres dies del mes ha assolit les màximes des que es va estrenar el canal. En el target de 4 a 12 anys, el dia 16 va fer un 25,6%; el 22, un 21,2% i el 17, un 20,6%.

Els programes que més han destacat han estat "One piece", "Super 4" i "Els pingüins de Madagascar".

I pel que fa a Esport3, aquest més han connectat 1.738.000 espectadors. Ha igualat la millor quota de l'any i ha fet el millor agost des del 2014.

Han destacat el programa "Onze", amb una audiència acumulada de 774.000 espectadors, el "Tot Costa", amb 691.000 persones i el "Gol a gol", amb 681.000 espectadors que hi ha connectat.

El canal ha aconseguit aquest bons resultats, gràcies en bona part al programa "Gol a gol", que va destacar, sobretot, el dia 27, amb 3 edicions que van acumular 355.000 espectadors.

Millor dada de consum de vídeo d'un mes d'agost i rècords per al "Joc de cartes" i "El paradís de les senyores"

Pel que fa a les audiències digitals, aquest agost s'han fet 12,5 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 31% més que l'agost del 2022. És la millor dada històrica de consum de vídeo d'un més d'agost.

El partit del Trofeu Joan Gamper entre el Barça i el Tottenham és l'emissió més vista en directe del mes, amb 93.200 usuaris únics. És també la tercera edició més vista de l'any.

El "TN vespre" és el programa més vist del mes, amb 231.800 usuaris únics, un 29% més que el mes anterior. El "TN migdia", amb 193.900 usuaris únics, i el "TN cap de setmana", amb 159.700 són el tercer i el quart programa més vist.

"Joc de cartes" fa el rècord mensual d'audiència del programa. És el segon programa més vist amb 201.100 usuaris únics i és també el programa més vist a la carta del mes, amb 169.600 usuaris únics. Els cinc vídeos més vistos a la carta són del programa, i el més vist és el capítol en què buscaven el millor restaurant del Cap de Creus, amb 125.300 reproduccions.

"El paradís de les senyores", amb més d'1,5 milions de reproduccions registra la millor audiència del programa i se situa com el més vist a la carta del més amb 1,2 milions de reproduccions. "L'au pair" també fa el rècord d'audiència del programa, amb 224.800 reproduccions.

I dos programes del SX3 són el tercer i el quart més vist a la carta en nombre de reproduccions a tot TV3, "One piece", amb 314.600 reproduccions i "Titó", amb 286.500 reproduccions.

El portal de la Corporació ha tingut 3,5 milions d'usuaris únics.

En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 32.000 missatges a Twitter. El més comentat ha estat el telenotícies.

A més, s'han fet 47,8 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat.

El vídeo més vist és un d'Esport3 a Facebook amb els gols del Barça al Trofeu Joan Gamper, amb més de 813.000 reproduccions.

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)

#audiènciesTV3

Avui és notícia