Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

Brussel·les

Ultimàtum de Brussel·les a Airbnb perquè sigui "transparent" en la política de preus

La plataforma de lloguers de vacances també ha d'informar des del principi si l'espai el lloga un particular o un professional

Redacció

16/07/2018 - 18.23 Actualitzat 09/09/2020 - 09.22

Airbnb té de termini fins a finals d'agost per complir amb la normativa europea de consumidors. Si no ho fa, la Comissió Europea alerta que aplicarà "mesures coercitives" a la companyia.

Entre els punts que ha de millorar, segons l'executiu de Brussel·les, hi ha la "transparència" en la política d'informació sobre el preu final, que va canviant al llarg del procés de reserva. Aquest preu ha d'incloure els càrrecs i taxes obligatòries, com les del servei de neteja. Si no es pot calcular el preu final, cal informar l'usuari que pot haver-hi taxes addicionals.

La CE també vol que s'indiqui clarament des del principi qui lloga l'espai, és a dir, que faci una distinció clara entre les ofertes de particulars i les de professionals.
 


Brussel·les critica també el fet que la plataforma de lloguers pugui decidir de forma unilateral sobre els termes del contracte, sense informar-ne prèviament o evitant que les disputes es resolguin per les vies tradicionals, i no només per les mateixes eines d'Airbnb.

La comissària de Justícia, Consumidors i Igualtat de gènere, Vera Jourová, ha reclamat a l'empresa que s'ajusti a la normativa:

"Cada vegada més persones reserven online'els seus allotjaments per a vacances i aquest sector ha portat moltes noves oportunitats per als turistes. Però la popularitat (d'aquesta plataforma) no pot ser una excusa per no complir amb les regles europees de consumidors."

La CE considera que, actualment, Airbnb incompleix la directiva de pràctiques comercials injustes i la de contractes injustos.

Si no reverteix aquesta situació, cada estat membre prendrà mesures a través dels respectius organismes de consumidors.

Vídeo relacionat: L'acord d'Airbnb amb l'Ajuntament de Barcelona per lluitar contra els pisos turístics il·legals no convenç hotelers ni plataformes veïnals