L'ació accidentat a San Francisco per dins.
L'ació accidentat a San Francisco per dins. (Foto: Reuters)

El pilot que comandava l'avió accidentat a San Francisco era un aprenent

El pilot acumulava més de 9.000 hores de vol, però només havia navegat 43 hores amb un Boeing 777 i era el seu primer aterratge, segons la companyia Asian Airlines. De fet, en aquest trajecte, era supervisat per un instructor que feia de copilot. També s'ha sabut que una de les dues víctimes mortals hauria mort atropellada per un vehicles dels equips d'emergència.
Redacció
2 min
El pilot que comandava l'avió que dissabte es va accidentar en arribar a l'aeroport de San Francisco, als Estats Units, era un aprenent. Segons la companyia Asiana Airlines, l'home, de 46 anys, acumulava 9.793 hores de vol però només havia navegat 43 hores amb aquest tipus d'aparell -un Boeing 777- i era el seu primer aterratge. De fet, en aquest trajecte estava sent supervisat per un instructor que feia de copilot, que sumava 3.220 hores en un Boeing 777.

L'aerolínia sud-coreana també ha admès que l'avió havia estat reparat el mes passat per una fuita d'oli al motor. En les últimes hores també s'ha sabut que els dos pilots van intentar avortar l'aterratge dos segons abans d'impactar, però ho van fer massa tard i la nau es va estavellar a terra i es va incendiar.

Una de les víctimes va morir atropellada per un vehicle d'emergències

El balanç del primer accident d'un Boeing 777 des que va entrar en servei el 1995 és de dues adolescents xineses mortes i més de 180 ferits, una desena en estat crític. Una de les dues víctimes mortals hauria mort atropellada per un vehicle dels equips d'emergència que s'havia personat al lloc dels fets. De tota manera, l'autòpsia encara ha de determinar la causa de la mort.

Un equip d'experts de Corea del Sud s'ha afegit a la investigació de les autoritats nord-americanes. Les dades de la caixa negra han revelat que l'aproximació de l'aparell a la pista es va fer a una velocitat clarament inferior a l'òptima, contràriament al què deien diversos testimonis, que apuntaven que l'aparell volava baix i ràpid, i que no es van detectar cap signe de problemes abans de l'impacte.

Avui és notícia