Milers de conductors atrapats en un embús de 100 quilòmetres que ja dura 11 dies
Un embús monumental de més de 100 quilòmetres paralitza des del 14 d'agost una autopista propera a Pequín, capital de la Xina. Unes obres mal senyalitzades i uns quants accidents han acabat col·lapsant l'únic carril que quedava per accedir a la ciutat. Hi ha milers de conductors atrapats i les autoritats avisen que encara es pot allargar setmanes. Les retencions van començar fa 11 dies a l'autopista nacional número 110, que uneix Pequín amb el Tibet. La via canalitza gran part del trànsit pesant des de la capital cap a l'oest del país, amb el pas continuat de camions de diverses tones de pes, fet que n'alenteix la circulació i en malmet l'asfalt.
2 min
Al voltant de l'embús, que immobilitza milers d'automòbils i camions, han aparegut venedors de queviures a preus desorbitats, als quals els conductors atrapats es veuen obligats a recórrer. Les autoritats hi han desplaçat 400 agents de trànsit, però reconeixen que el restabliment de la normalitat va per llarg. Els vehicles avancen tot just un quilòmetre al dia.
Les autoritats atribueixen l'embús a la capacitat d'absorció insuficient del trànsit per les feines de manteniment a la via, que oficialment han començat aquest dilluns i que s'allargaran fins al 16 de setembre. La versió extraoficial, però, apunta com a causant de les retencions el transport il·legal de carbó des de les mines del nord del país, que, a falta de ferrocarril, es fa gairebé íntegrament per carretera. El diari "Beijing News" cita el testimoni de transportistes que expliquen que l'autopista 110 s'ha convertit en la principal via de sortida de carbó de Mongòlia Interior a causa, entre altres raons, de la falta de controls policials. Això permetria la circulació lliure de camions carregats amb carbó sense declarar. S'ha de tenir en compte que dos terços del consum energètic de la Xina prové d'aquesta matèria primera.
L'embús ha destapat les carències en infraestructures i altres serveis bàsics de la que els economistes ja qualifiquen com la segona potència econòmica mundial.
Les autoritats atribueixen l'embús a la capacitat d'absorció insuficient del trànsit per les feines de manteniment a la via, que oficialment han començat aquest dilluns i que s'allargaran fins al 16 de setembre. La versió extraoficial, però, apunta com a causant de les retencions el transport il·legal de carbó des de les mines del nord del país, que, a falta de ferrocarril, es fa gairebé íntegrament per carretera. El diari "Beijing News" cita el testimoni de transportistes que expliquen que l'autopista 110 s'ha convertit en la principal via de sortida de carbó de Mongòlia Interior a causa, entre altres raons, de la falta de controls policials. Això permetria la circulació lliure de camions carregats amb carbó sense declarar. S'ha de tenir en compte que dos terços del consum energètic de la Xina prové d'aquesta matèria primera.
L'embús ha destapat les carències en infraestructures i altres serveis bàsics de la que els economistes ja qualifiquen com la segona potència econòmica mundial.