Es presenta "Gent de mercats", un programa que s'endinsa en la visió més humana dels mercats
El director de TV3, Vicent Sanchis, ha agraït l'ajut de les diverses institucions i ha relatat com va començar el projecte: "Quan la Tana ens va parlar d'aquest projecte, ens hi vam sumar de seguida. La gent que treballa als mercats destaca per dos motius: són pencaires i és gent molt simpàtica, plena d'humanitat. Un bon programa de televisió necessita aquesta primera matèria de qualitat, com és la gent. Gent de mercats' s'emetrà en prime time', en un moment òptim de la franja televisiva, i està dirigit per la nostra especialista en gastronomia, la Tana Collados".
Tana Collados, directora de "Gent de mercats", ha agraït el treball de l'equip, ha donat detalls d'alguns dels continguts, i ha posat èmfasi en la gran quantitat de dones que l'han fet possible. "Ara és el moment dels mercats. Esperem ajudar a tornar a poblar-los. Sobretot el que volem és que l'espectador es diverteixi i que es conegui gent molt interessant. Hi ha aspectes, comerços i productes que l'espectador potser no sap que pot trobar al mercat", ha afirmat la periodista.
Xavier Atance, productor executiu de Benecé, ha explicat alguns detalls de la producció: "Quan ens va explicar el projecte, ens va presentar un món, els de mercats, que encara no estava explotat a la televisió. Arreu on anàvem ens trobàvem gent molt interessant, perquè el mercat té color, té força i té gent. Les seves històries, també són les meves". Per acabar, ha desitjat que "ja estem en la millor franja d'emissió i ara hem d'esperar que la gent que ens vegi."
Montserrat Ballarín, regidora de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona, ha destacat la importància dels mercats per mantenir una bona oferta de producte fresc i per afavorir la xarxa socials als barris: "Els mercats són una peça clau i un orgull perquè serveixen per cohesionar la vida dels barris, a banda de l'activitat comercial. A Barcelona tenim 43 mercats, 7.600 persones treballant i 68 milions de visitants anuals. Aquesta realitat pensem que no és prou coneguda pel públic i, des de l'Ajuntament vam pensar que el programa era una molt bona iniciativa".
L'acte ha acabat amb la participació de tres paradistes protagonistes al programa: el Francesc Leyva, del Mercat de Sants; l'Olga Rovira, del Mercat de la Masuca d'Igualada, i Julian Montero, carnisser del Mercat Municipal de Tortosa.
Francesc Leyva, peixater del Mercat de Sants, ha descrit com va viure el rodatge: "Ens ho vam passar molt bé, perquè no vam haver d'actuar; era tot molt real. És molt important que TV3, la nostra', parli dels mercats i si amb això s'aconsegueix que vingui més gent, perfecte."
Olga Rovira, del Mercat de la Masuca d'Igualada, ha comentat que "hem de revifar els mercats i que hi vingui molta gent perquè és la identitat comercial d'un poble. Fa temps vaig inventar el sushi català' i ara tinc unes setanta varietats inventades."
Julian Montero, carnisser del Mercat Municipal de Tortosa, ha afirmat que la gent dels mercats tenen la sensació d'estar oblidats i confia que el programa reconegui la gran feina que es fa.
El programa, que s'estrenarà a TV3 el dimarts 3 de desembre, té el suport de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona, Mercabarna, la Diputació de Barcelona i la Diputació de Tarragona, la Generalitat de Catalunya, el Mercat de Tarragona, el Mercat Central de Reus, l'Ajuntament de Tortosa i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.
"Gent de mercats"
Nissagues de venedors o botiguers que acaben d'arribar, als mercats tots aposten per la venda amb una relació més humana. "Gent de mercats" posa el focus en el dia a dia d'aquests microcosmos que són peces fonamentals en el teixit dels barris i de les poblacions. La sèrie, ambientada en mercats estables de diferents localitats del país, s'endinsarà per tots els racons, des del bar fins a les entranyes dels mercats. A través dels seus protagonistes, s'entendran els reptes a què s'enfronten, les relacions que estableixen i els sentiments que els atrapen entre les parets dels mercats.
"Gent de mercats" està dirigit per Tana Collados, l'especialista de gastronomia als Informatius de TV3. La periodista ha treballat en altres formats relacionats amb l'alimentació i la cuina, des del camp fins a la taula, com en els "30 minuts" titulats "Mercats oberts", "Boqueria, un mercat retratat", "Ambaixadors de gust" i "Mediterrània, la mar de conflictes", i també ha dirigit el programa de TV3 "Cuines" i la revista d'enogastronomia Al Vostre Gust.
