Recoder demana a AENA que no apugi les taxes a Girona i Reus perquè Ryanair mantingui els vols
El conseller ha admès que el preacord entre el govern i la companyia irlandesa depèn del fet que no es toquin les taxes en aquests dos aeroports.
2 min
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha demanat a AENA que no incrementi les taxes als aeroports de Girona i Reus per ajudar a mantenir els vols de Ryanair a les dues ciutats. Recoder ho ha explicat en declaracions al programa El matí de Catalunya Ràdio, amb Manel Fuentes: "És una apel·lació a qui és el propietari dels aeroports i que obté un gran benefici perquè aquesta companyia voli perquè és la que cobra les taxes. Que les congeli. Esperem que el Ministeri de Foment hi posi també de la seva part, hi hagi una congelació de taxes i, per tant, aquest acord arribi a bon port."
Després del preacord subscrit entre el govern i Ryanair, el conseller ha assenyalat que si AENA no els fa cas, l'entesa amb l'aerolínia irlandesa quedarà sense efecte: "Seria molt greu per part d'ells que no ho fessin perquè, entre altres coses, perdríem molts ingressos. O sigui, per apujar preus ho perdríem tot perquè aleshores el contracte se n‘aniria en orris i no hi hauria tots aquests vols que l'acord compromet". Lluís Recoder afirma que si Ryanair no compleix amb l'acord, no se'ls pagarà, però també ha apuntat que aquest contracte té uns instruments que obliguen la companyia a respectar-lo. El conveni preveu que la companyia de baix cost operi a Girona durant cinc anys i que hi portarà com a mínim tres milions de passatgers, i que a Reus tornarà a haver-hi vols durant tot l'any.
Cambra de Comerç de Tarragona
El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, s'ha mostrat molt crític amb aquest acord. En declaracions a Catalunya Informació, Abelló ha demanat que es busquin alternatives a Ryanar perquè considera que no és lògic que el futur de l'aeroport de Reus quedi en mans d'aquesta companyia: "Són pactes antinaturals, van contra natura, perquè pagar a una companyia perquè porti passatgers té una caducitat. El que s'ha de fer és, d'una vegada per totes, ser capaços de potenciar aquesta infraestructura, dotar-la de molt més contingut, no estar en mans d'una sola companyia, això és una atrocitat, això és un perill tremend. Al final, un aeroport ha d'estar al servei d'unes comarques i el que és més important de tot és dedicar inversió per potenciar el nostre destí, que és la Costa Daurada."
catradio.cat/mati
Després del preacord subscrit entre el govern i Ryanair, el conseller ha assenyalat que si AENA no els fa cas, l'entesa amb l'aerolínia irlandesa quedarà sense efecte: "Seria molt greu per part d'ells que no ho fessin perquè, entre altres coses, perdríem molts ingressos. O sigui, per apujar preus ho perdríem tot perquè aleshores el contracte se n‘aniria en orris i no hi hauria tots aquests vols que l'acord compromet". Lluís Recoder afirma que si Ryanair no compleix amb l'acord, no se'ls pagarà, però també ha apuntat que aquest contracte té uns instruments que obliguen la companyia a respectar-lo. El conveni preveu que la companyia de baix cost operi a Girona durant cinc anys i que hi portarà com a mínim tres milions de passatgers, i que a Reus tornarà a haver-hi vols durant tot l'any.
Cambra de Comerç de Tarragona
El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, s'ha mostrat molt crític amb aquest acord. En declaracions a Catalunya Informació, Abelló ha demanat que es busquin alternatives a Ryanar perquè considera que no és lògic que el futur de l'aeroport de Reus quedi en mans d'aquesta companyia: "Són pactes antinaturals, van contra natura, perquè pagar a una companyia perquè porti passatgers té una caducitat. El que s'ha de fer és, d'una vegada per totes, ser capaços de potenciar aquesta infraestructura, dotar-la de molt més contingut, no estar en mans d'una sola companyia, això és una atrocitat, això és un perill tremend. Al final, un aeroport ha d'estar al servei d'unes comarques i el que és més important de tot és dedicar inversió per potenciar el nostre destí, que és la Costa Daurada."
catradio.cat/mati