Les campanades de TV3 lideren la nit de Cap d'Any
La transmissió de les campanades de TV3, des de Barcelona, va ser la més vista de totes les cadenes, amb 707.000 espectadors de mitjana i una quota del 30,6%, i encapçala el rànquing de programes més vistos del dia. L'audiència mitjana dels minuts del canvi d'any, de les 23.56 a les 00.01, és de 754.000 espectadors, amb una quota del 31,5%. El minut més vist de la nit, a les 00.01, reuneix 826.000 espectadors, amb una quota del 33,8%. De fet, aquest és el moment àlgid d'una nit dominada per TV3. El "Telenotícies vespre" lidera la seva franja amb 402.000 espectadors i una quota del 21,3%. A continuació, l'especial "Zona zàping" obté un 25,4% de quota amb 501.000 espectadors de mitjana. A partir de les 22.30 i fins a les 23.30, quan comença el programa de les "Campanades de Cap d'Any", "Polònia. Els musicals" registra 522.000 espectadors i una quota del 25,6%.
Pel que fa a la jornada completa, TV3 lidera el dia amb un 15,4% de quota, 3,5 punts per sobre de la segona cadena classificada, Antena 3, que registra un 11,9%. El segon i tercer llocs del rànquing de programes més vistos del dia també són per a TV3, amb el "Telenotícies migdia" i "Polònia. Els musicals".
TV3, líder del "day time" i el "prime time" de dilluns a diumenge
El liderat absolut de l'any i els alts índexs d'audiència i liderats parcials diaris de TV3 es basen en una graella que combina informació, entreteniment, ficció i programes de servei, i que ha aconseguit que el canal sigui líder en les franges de "day time", entre les vuit del matí i les nou del vespre, i de "prime time", de dilluns a diumenge. Així, en la mitjana anual, TV3 obté una quota del 13,8% pel que fa al "day time", davant d'Antena 3, que se situa en un 12%. La franja del "prime time", en aquesta mitjana anual, també és de TV3, amb una quota del 12,8%, seguida per Tele 5, amb un 12,2%.
Aquest èxit és fruit dels bons resultats d'una columna vertebral formada per programes com "Els matins"; les diferents edicions dels informatius; els magazins, com "Divendres"; dramàtics, com "La Riera", que cada tarda domina la franja de sobretaula, o "El gran dictat", consolidat en la franja de l'accés al "prime time". Cal afegir el bon seguiment per part de l'audiència de l'oferta de les transmissions esportives de la Champions de futbol i de les curses de Fórmula 1 i la de programes emblemàtics de TV3, com "30 minuts" o "Sense ficció", sense oblidar les produccions de ficció pròpies, molt ben rebudes pels espectadors.
Els informatius i el 3/24, líders
L'interès creixent per l'actualitat i per l'activitat política i social es fa palesa en el seguiment i la valoració que obtenen els programes informatius. TV3 ha estat l'única cadena que ha situat totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, amb quotes d'audiència entre el 19 i el 30%, que dupliquen o tripliquen les dels informatius de les altres cadenes. Cal afegir que, pel que fa a la valoració qualitativa, els informatius de TV3 són els més valorats pels espectadors que participen en el panel de l'empresa GFK, amb un índex mitjà del 8,2, que supera el notable.
L'interès progressiu dels espectadors per la política catalana es manifesta en els índexs d'audiència que han assolit programes com les diferents entrevistes al president de la Generalitat, Artur Mas, o el cap de l'oposició, Oriol Junqueras, que van superar els 600.000 espectadors de mitjana, en el cas de l'entrevista al líder republicà al mes de gener o gairebé van assolir aquesta xifra d'audiència en el cas de la participació del president Artur Mas en l'estrena del programa ".CAT", el 24 d'abril, amb 582.000 espectadors de mitjana. També en són una bona mostra els especials "Via catalana", de l'Onze de Setembre, que va liderar l'audiència des de les 8 del matí fins a les 22.45, amb una quota del 20,1% i una audiència acumulada de 3.200.000 espectadors, o l'"Especial 9-N", en emissió conjunta per TV3 i el 3/24, amb una quota del 24,3% en un dia en què l'edició del "Telenotícies Cap de Setmana Vespre" va tenir una audiència d'1.150.000 espectadors. En aquest sentit, cal destacar la consolidació del 3/24 com a canal informatiu especialitzat entre l'audiència que ha seguit cobertures especials com la que va tenir lloc al Congrés dels Diputats el 8 d'abril en ocasió de la presentació i el debat de la consulta per l'autodeterminació que van fer els diputats catalans. Aquesta transmissió i cobertura van establir el que era rècord històric del 3/24, que va arribar al 7% de quota. Posteriorment, al mes de novembre, concretament el dia 9, s'establia un nou rècord i el 3/24 obtenia una quota del 8,2%. El 3/24 tanca l'any com a líder dels canals informatius amb una quota de l'1,3%.
Entreteniment, ficció i servei
La ficció, l'entreteniment i els programes de servei també han obtingut una bona acollida entre l'audiència. "Polònia", líder dels dijous, va assolir la xifra de 737.000 espectadors amb un 23,7% de mitjana en el capítol dedicat al "1714" que es va emetre el 24 de juny i que forma part del rànquing dels programes més vistos de l'any. Els actors i personatges de "Polònia" també són els protagonistes d'una altra de les emissions més seguides de l'any. Es tracta de "La família irreal. El musical" emès el dia 6 de gener i que van seguir 911.000 espectadors. En el terreny dels dramàtics, cal destacar el que ja es pot considerar com un clàssic en la sobretaula, "La Riera", que continuarà en antena; l'acceptació -d'audiència i crítica- de "TV movies" com "Descalç sobre la terra vermella", o la proposta innovadora d'"El crac", que amb el capítol "El gran calamar" també se situa en el rànquing dels 40 més vistos de l'any, amb 746.000 espectadors d'audiència mitjana.
"El foraster" i "El convidat" també han tingut una molt bona acollida entre l'audiència i s'han situat entre els 40 programes més vistos de l'any.
Els programes de servei i els reportatges, com els de "30 minuts" o "Sense ficció", també han obtingut bons resultats i el reconeixement de l'audiència en aquest any que tanquem. "30 minuts", que aquest 2014 ha celebrat el trentè aniversari, ha obtingut audiències superiors al mig milió d'espectadors en molts dels reportatges i han arribat als 876.000 espectadors en el programa emès el 14 de setembre, "L'assemblea: un retrat". "Sense ficció", un altre dels grans programes amb segell TV3, també ha tingut el premi de la fidelitat de l'audiència en programes com "Pòlio, crònica o negligència", "El gran silenci. Horta de Sant Joan" o "Somniar un país, construir un somni", tots amb xifres molt pròximes o superiors al mig milió d'espectadors.
Esport, el més vist de l'any
L'esport acostuma a ser, en termes d'audiència, el gran protagonista de l'any. Aquest any no és una excepció. Al rànquing de programes més vistos hi ha una gran presència de transmissions esportives, en concret de futbol. En el cas de TV3, el programa més vist de l'any ha estat l'eliminatòria de Champions entre el F. C. Barcelona i l'Atlètic de Madrid, del dia 1 d'abril. En total van ser 1.339.000 els espectadors que van seguir el partit, amb una quota del 38,1%. El segon i tercer espais més vistos de TV3 aquest 2014, i que també figuren en el rànquing dels 40 més vistos de l'any, també els protagonitza el futbol. Es tracta del partit de Copa del Rei entre el Getafe i el F. C. Barcelona que es va jugar el dia 8 de gener i que van seguir 946.000 espectadors amb una quota del 28,5%. A continuació, la pròrroga de la final de Champions entre el Reial Madrid i l'Atlètic de Madrid, el dia 24 de maig, amb 957.000 espectadors de mitjana i una quota del 30%.
No només el futbol ha obtingut bons resultats. Les transmissions de Fórmula 1 de TV3 han estat les preferides pels seguidors d'aquest esport a Catalunya, i han superat les de la competència.
Moltes de les transmissions esportives s'han ofert a través del canal Esport3, que també ha fet atenció especial als esports minoritaris i que amb la seva oferta s'ha situat líder en la seva especialitat amb una quota anual de l'1,2%.
TV3 lidera al desembre un total de 20 dies, quan falta una jornada
Aquest desembre, TV3 també se situa líder i completa aquests 51 mesos de lideratge des del gener del 2010. TV3 és la televisió més vista aquest últim mes de l'any amb una quota del 13,1%, davant d'Antena 3, amb un 11,8%, i Telecinco, que ha obtingut un 11% de quota. La 1 se situa en quart lloc, amb un 7,7%, mentre que Cuatro, amb un 7,1%, se situa en cinquè lloc, seguida de La Sexta, en sisè lloc, amb una quota del 6,7%.
Així, doncs, TV3 lidera aquest desembre, amb el 13,1% de quota, amb 20 dies de lideratge i liderant el rànquing de programes més vistos del dia en 27 ocasions. A més, 22 programes se situen entre els 40 més vistos i ocupen les cinc primeres posicions d'aquest rànquing. Aquests cinc programes són, per ordre: el "Telenotícies Cap de Setmana Vespre", "Campanades de fi d'any", "Telenotícies Vespre", "Telenotícies Migdia" i "Polònia".
TV3, la cadena generalista més valorada
Finalment, en relació amb la mitjana de la valoració qualitativa de la programació en el panel de l'empresa GFK, aquest 2014 TV3 obté una nota de 8,1. Amb aquesta valoració, TV3 millora l'índex aconseguit els tres anys anteriors i estableix un nou rècord qualitatiu. Els telenotícies de TV3 són els informatius més ben valorats, am
