Els carrils bici de Barcelona s'han duplicat en 10 anys: quines problemàtiques hi ha
La xarxa de carrils bici de Barcelona ha augmentat molt l'última dècada: el 2014 hi havia 116 quilòmetres dedicats a la bici, i ara n'hi ha 264, més del doble, un creixement que no ha estat fàcil ni exempt de problemes.
Un equip d'informatius de TV3 ha visitat dos carrils bici de construcció recent: el del tram central de la Diagonal, i el que connecta la Barceloneta amb el centre de la ciutat.
El reportatge mostra com la convivència entre ciclistes i vianants no és fàcil, perquè hi ha força punts en què els recorreguts d'uns i altres es creuen i la senyalització que ho regula no acaba de ser efectiva.
L'Ajuntament diu que els carrils bici cada vegada són millors
En altres carrils bici els ciclistes es queixen dels obstacles que hi troben, com ara contenidors, parades d'autobús, zones de càrrega i descàrrega o sortides de garatge, cosa que els fa sentir insegurs.
Els responsables de l'Ajuntament de Barcelona admeten que el poc espai que hi ha a la ciutat dificulta la convivència, però afirmen que l'experiència acumulada permet dissenyar els carrils bici cada vegada millor.
En aquest sentit, alguns dels carrils més problemàtics perquè són a la vorera, com el del tram de la Diagonal entre les Glòries i el Fòrum, està previst baixar-lo a la calçada en els pròxims anys.
Un tram de carril bici menys a Castelldefels
L'extensió de la xarxa dedicada a les bicicletes a Barcelona contrasta amb el cas de Castelldefels, on l'Ajuntament vol eliminar un tram de carril bici, el que circula per l'Avinguda de la Pineda.
La intenció és que aquesta eliminació permeti restablir la doble circulació de vehicles motoritzats per un pas soterrat, i que les bicicletes també hi circulin, però barrejades amb els altres vehicles.
Ja han començat les obres per fer-ho, malgrat les queixes d'una plataforma veïnal que havia portat el cas als tribunals, i que acusa el consistori de no haver esperat la resolució judicial.