Vista aèria d'un tram reformat de la Meridiana a l'altura del carrer Mallorca
Vista aèria d'un tram reformat de la Meridiana a l'altura del carrer Mallorca (Ajuntament de Barcelona/Martí Petit)

Nova fase de les obres a la Meridiana de Barcelona: consulta les afectacions al bus interurbà

La reforma del tram entre Felip II i Fabra i Puig obligarà a moure de lloc les parades de bus interurbà a l'altura de la Sagrera

RedaccióActualitzat

L'avinguda Meridiana de Barcelona afronta una nova fase d'obres per transformar ara el tram entre el carrer Felip II i el passeig de Fabra i Puig. La intervenció afectarà de ple les parades de bus interurbà que hi ha a l'altura de la Sagrera, que s'hauran de moure.

Fa dues setmanes es van fer els treballs previs a la zona i es van traslladar les parades de bus interurbà a noves ubicacions. A partir d'aquest dilluns 28 d'abril comencen les obres i ja funcionarà la nova operativa dels busos interurbans. 

Mentre durin les obres no es tallarà el trànsit a la Meridiana, però hi poden haver afectacions. Pel que fa a les bicicletes, s'està fent un carril bici provisional al carrer Concepción Arenal per garantir un itinerari segur i està previst que obri al maig. 

La reforma d'aquest tram de la Meridiana s'allargarà un any i mig (18 mesos) i té un pressupost de 26 milions d'euros
 

Una vintena de línies de bus interurbà afectades

Entre les parades que hi ha a la Sagrera i les que hi ha a Fabra i Puig s'aturen a la Meridiana una vintena de línies de bus interurbà, que fan 600 expedicions diàries

Mentre durin les obres s'anul·laran totes les parades de la Sagrera i una de Fabra i Puig perquè estan dins la zona a reformar. 

Les línies afectades mouran les parades al voltant de la Sagrera (fora de la Meridiana). També es farà una parada nova a l'altura de Can Dragó i una altra a l'àmbit del Clot (carrer Aragó). 

Aquesta serà la ubicació de les parades de bus interurbà:

  • Estació de Fabra i Puig: línies 501, e1 i e2.1
  • Meridiana/Felip II: línies A2, e3, e4 i 621
  • Sant Antoni Maria Claret: línies 201, e9 i e12
  • Meridiana/Felip II i Garcilaso: 201*, 202, 203, e9* i e12*
  • Felip II i Garcilaso: línies E26, e7, e10 i 220
  • Can Dragó i Clot: línies 320 i e21

El canvi de parades també afectarà les línies de bus nocturn que opera la Generalitat (N61, N62, N64, N65, N70, N71, N72, N73) que s'aturaran a Meridiana amb Felip II. 

Pel que fa als busos de TMB que passen per la zona d'obres (H8, V27, 62, 96 i 126) i del Nitbus (N3), les parades s'adaptaran segons avancin els treballs. 

La nova fase d'obres a la Meridana obligarà a moure parades de busos interurbans
La nova fase d'obres a la Meridana ha obligat a moure les parades de busos interurbans (ACN/Gerard Ullastre)

Continuïtat amb els trams ja reformats

La transformació entre Felip II i Fabra i Puig seguirà el mateix patró de la reforma que s'ha fet fins ara a la Meridiana amb dos carrils i un de bus per cada sentit, un carril bici segregat al centre i més vegetació

A més, es crearan dos àmbits singulars. Un serà a l'altura dels carrers Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa, amb un espai central per a vianants i el carril bici a banda i banda. També es milloraran els jardins d'Ángeles López de Ayala, amb jocs infantils accessibles.

L'altre serà a l'altura de la Sagrera amb un espai per facilitar l'operativa dels busos interurbans i millorar la connexió amb el metro i Rodalies. De sortida de la ciutat hi haurà un doble carril bus, i en sentit d'entrada s'habilitarà una zona de desencotxament. 

La reforma de la Meridiana que s'ha fet els últims anys entre la plaça de les Glòries i el carrer Felip II ha reduït el trànsit en uns 19.400 vehicles diaris segons l'Ajuntament de Barcelona.

El consistori vol redactar en aquest mandat l'avantprojecte per transformar el tram entre Fabra i Puig i el Pont de Sarajevo, i fer els estudis previs de la resta de la Meridiana fins a Vallbona.

ARXIVAT A:
Ajuntament de BarcelonaMobilitat
Anar al contingut