La Casa Blanca, contra Amazon per reflectir l'impacte dels aranzels en els seus productes (EFE / Cristobal Herrera-Ulashkevich)

Xoc entre Trump i Amazon: la companyia plantejava identificar l'augment de preus pels aranzels

El gegant del comerç electrònic finalment s'ha fet enrere en la intenció de mostrar la diferència entre el preu real i els aranzels en la seva divisió low-cost

Redacció / AgènciesActualitzat

Xoc entre la Casa Blanca i Jeff Bezos, per la intenció d'Amazon de reflectir l'impacte dels aranzels en els preus dels seus productes. 

En una conferència de premsa, i al costat del secretari del Tresor, la portaveu de la Casa Blanca, Karoline Leavitt, ha acusat el gegant del comerç electrònic de fer un acte "hostil i polític" i de formar part de la propaganda xinesa

Això, després que el digital nord-americà Punchbowl News publiqués un article sobre la intenció de la companyia de mostrar la diferència entre el preu real i els aranzels en els productes de la seva divisió low-cost, Amazon Haul

Més tard, Bezos també ha rebut una trucada del president Donald Trump.

El resultat: la companyia ha acabat desmentint les informacions. En un comunicat, expliquen que descarten tirar endavant el pla i asseguren que encara no estava aprovat definitivament.

"L'equip que gestiona la nostra botiga low-cost Amazon Haul ha considerat la idea de mostrar els càrrecs d'importació en certs productes. No s'ha aprovat mai i no passarà (...) Els equips discuteixen idees contínuament."

La confusió inicial ha provocat una caiguda inicial del 2% en les accions d'Amazon, però s'ha acabat recuperant i a la tarda pujava lleugerament a la borsa.

Després del desmentiment d'Amazon, Trump ha assegurat en una trobada amb periodistes que Bezos és "un bon paio" i que "ha fet el que era correcte".
 

Aranzels del 145% a la Xina, d'on provenen els productes d'Amazon Haul

Amazon Haul, que es va llançar als consumidors el mes de novembre, està especialment afectada pels aranzels de Trump, ja que depèn de productes enviats directament des de la Xina.

Per això, els aranzels del 145% als productes xinesos han encès totes les alarmes a l'empresa de Bezos. També entre fabricants d'automòbils i d'altres empreses, que alerten que els preus dels béns de consum augmentaran encara més.

En paral·lel, la Xina tampoc no afluixa en la guerra comercial desencadenada per Washington, i ja aplica aranzels del 125% als productes nord-americans.

ARXIVAT A:
Estats UnitsConsumComerç
Anar al contingut