La vaga de taxistes ha afectat principalment l'àrea metropolitana de Barcelona
A la resta de Catalunya, l'aturada no ha tingut tanta transcendència. Per exemple, a Girona, els 120 taxis adherits al sindicat STAC han aturat el servei però, en canvi, els 325 taxistes de la demarcació de Lleida han decidit no secundar la vaga convocada pels sindicats STAC, GTI i GUT per aquest divendres.
Volen més beneficis
Representants del Sindicat de Taxistes de Catalunya, el Grup de Taxistes Independents i el Gremi Unió de Taxistes, sindicats que han donat suport a la vaga, es van reunir dijous amb el director general de Ports i Transport de la Generalitat, amb qui van assolir diferents compromisos, però, tot i així, van decidir mantenir la convocatòria. Segons els sindicats, el govern ha assumit la revisió de les tarifes del 2009 en funció de l'IPC i de l'increment del preu dels carburants, l'harmonització de la franja horària de la tarifa interurbana i l'homogeneïtzació dels suplements d'aeroports, ports i estacions.
A Espanya, la Confederació del Taxi va desconvocar l'aturada de 24 hores que s'havia anunciat. Va ser després de l'acord a què van arribar amb el Ministeri de Foment. Bàsicament, l'administració ha acceptat la futura pujada de la tarifa interurbana, de dos cèntims per quilòmetre, i l'eliminació dels 15 minuts d'espera gratuïts per al client.
Tot i aquests avenços, però, una part del sector considerava necessari mantenir la vaga perquè algunes de les seves reivindicacions, com per exemple la reducció de l'IVA i de l'IRPF i la jubilació anticipada als 60 anys amb el 100% de la pensió, no són assumides pel Ministeri de Foment espanyol. La Federació Catalana del Taxi ha rebutjat l'aturada perquè diu que encara s'estan negociant millores. Tampoc la secundava la Confederació del Taxi d'Espanya.