Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Trump discurs
B9 de Badalona
Manifestació Brussel·les agrària
Accident AP-7 Vandellòs i l'Hospitalet
Avatar
Laboratori pesta porcina
Olot zona baixes emissions
Oscars YouTube
Adolf Hitler Namíbia
Atles climàtic Meteocat
Concert per Palestina Palau Sant Jordi
Sorteig Champions
Burgos

Alerta d'una estafa que es fa passar per Netflix per robar dades dels usuaris

Un SMS suplanta la companyia i demana les dades dels usuaris amb l'excusa de recuperar el compte suspès

Redacció

27/01/2025 - 23.24 Actualitzat 25/08/2025 - 13.05

No és la primera vegada ni, malauradament, serà l'última. Els intents de robar dades dels consumidors a través de missatges falsos és constant i ara ha tocat el rebre als usuaris de Netflix.

Alguns clients de la plataforma de continguts audiovisuals han rebut un missatge al mòbil en què se'ls informa que l'últim pagament a la companyia s'ha rebutjat i que, si volen mantenir el compte, han de clicar a un enllaç per abonar els diners. Molt amb compte, perquè no és cert.

 

Es tracta, un cop més, d'un intent d'estafa, el que es coneix com a smishing perquè es rep per SMS i, per tant, no s'ha de clicar l'enllaç que els delinqüents afegeixen al missatge.


Què diu el suposat missatge de Netflix?

Fa mesos que l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya alertaa d'aquesta nova estafa, que ara torna a circular:

Ara, a més a més, el missatge pot redirigir-nos cap a una pàgina web maliciosa on ens demanen que fem una operació matemàtica per tal de verificar que som humans, com pots veure en aquesta captura de pantalla:

 

L'any 2023, l'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) ja avisava de missatges i correus electrònics que feien servir el mateix pretext --informaven que suposadament calia renovar el compte de Netflix-- per intentar aconseguir les dades personals dels clients de la companyia i de la seva targeta de crèdit.

En aquella ocasió, els estafadors asseguraven que la subscripció havia expirat i oferien l'opció d'allargar-la de forma gratuïta durant 90 dies. Tot era fals.

Què s'ha de fer si sospitem d'una estafa?

En cas de rebre un correu electrònic d'aquestes característiques, és convenient no obrir-lo mai, marcar-lo com a correu brossa i esborrar-lo de la safata d'entrada.

L'Agència de Ciberseguretat recull un seguit de recomanacions per actuar en aquests casos i per aprendre a detectar els SMS fraudulents. Ens podem fixar en quatre punts:

- El remitent: revisem si ens és conegut, tot i que cal tenir en compte que de vegades els ciberdelinqüents aconsegueixen que el missatge tingui una aparença similar a la de l'empresa suplantada

- Correcció gramatical i ortogràfica: sovint el missatge conté errors o sembla una traducció automàtica

- Adreça web: els URL dels enllaços no corresponen amb el nom de l'empresa, estan escurçats o tenen caràcters estranys

- El text insta la víctima a fer pagaments o a actuar ràpidament

En cas de dubte sempre és millor contactar amb l'empresa a través dels canals de comunicació habituals per assegurar-se que el missatge és legítim.

Si, per error, s'obre l'enllaç, cal posar-se en contacte amb l'entitat bancària per evitar que els ciberdelinqüents ens puguin robar diners del compte corrent i, durant un temps, estar pendent dels moviments bancaris per si es detecta alguna irregularitat. També hem de fer captures de pantalla, denunciar-ho a la policia i a l'INCIBE.