El cos de la balena, ja a la sorra, a punt de ser retirat de la platja (3cat)

Retiren la balena que ha aparegut morta a la platja de l'Almadrava, a l'Hospitalet de l'Infant

Els tècnics estan traient el cos de l'animal de la platja, on estava surant des de bon matí a uns 20 metres de la sorra
Redacció
1 min

El cos de la balena, en estat de descomposició, ha aparegut de bon matí surant a la platja de l'Almadrava, al terme municipal de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, al Baix Camp. La platja està tancada al bany mentre els tècnics treballen per retirar el cos de l'animal i portar-lo a incinerar. A primera hora hi ha passat una parella de la Guàrdia Civil per alertar els pocs banyistes que hi havia que no entressin al mar.

Alguns banyistes han explicat que el cos de la balena es trobava a uns 20 metres de la platja i des d'aquesta distància es podia sentir la pudor que feia, perquè es troba en estat de descomposició.

El cos l'han arrossegat amb una llanxa fins a la sorra (3cat)

Tècnics del CRAM han assegurat a 3catinfo que l'animal mort podria ser la mateixa balena que va quedar varada entre Sitges i Castelldefels a finals de maig, amb senyals d'haver rebut un fort traumatisme per la col·lisió amb un vaixell.

El cos de l'animal surant a l'aigua, que ahir ja van albirar a prop de la costa (Eli Bonfill)

Un membre de l'equip de socorristes, Diego García, ha explicat a 3catinfo com han trobat el cos de bon matí "Hem vingut a obrir servei i hi havia la Guàrdia Civil i la Policia Local. Ens han informat que hi havia una balena a prop de la platja. Hi hem posat bandera vermella i hem tancat la platja per seguretat."

Del cos de la balena, que fa uns 10 metres, se n'ha de fer càrrec l'Ajuntament de Vandellós-l'Hospitalet de l'Infant, que el portarà a incinerar quan acabin les tasques de retirada.

Ahir, algunes embarcacions ja van veure l'animal surant i van donar l'avís.

Avui és notícia

Més sobre Societat

Mostra-ho tot