Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Nick Reiner
Salomé Pradas
Trump demanda la BBC
T-usual T-jove 2026
Luis Enrique Valverde
Barça Guadalajara Copa

Presupost superior als 200.000 milions

Avui s'aprova la construcció de la línia 9 del metro de Barcelona

El govern de la Generalitat dóna avui llun verda a la construcció de la línia 9 del Metro de Barcelona en la reunió d'avui. La nova línia de metro té un pressupost superior als 200.000 milions de pessetes i en el seu primer tram ha d'entrar en funcionament l'any 2004.

02/05/2001 - 00.00 Actualitzat 02/05/2001 - 15.30

La línia 9 anirà des del Barcelonès Nord fins a l'Aeroport del Prat travessant tot Barcelona. Per construir-la es farà servir el sistema de tuneladores que evita haver d'obrir els carrers. La tuneladora començarà a treballar a Sant Adrià de Besòs i a Badalona i anirà en direcció a la Sagrera. Aquest serà el primer tram de la línia 9, que ha d'entrar en servei el 2004. En aquesta primera fase probablement també s'acabarà de fer el túnel fins a Sarrià i la Zona Franca per evitar que la tuneladora quedi parada. L'últim tram de la línia 9, entre la Zona Franca i l'aeroport es podria fer amb el sistema tradicional a cel obert. La línia 9 serà innovadora perquè es farà amb un sol túnel, d'uns 12 metres de diàmetre, dividit per la meitat i pel qual circularan els dos sentits del metro, un sobre l'altre. A més, el túnel es farà a molta profunditat, entre 30 i 60 metres segons els llocs, i s'accedirà a les andanes amb ascensors de gran capacitat que funcionaran coordinats amb els combois. Un cop acabada, la nova línia tindrà 41 quilòmetres, 43 estacions i enllaços amb la resta de línies de metro, amb ferrocarrils de la Generalitat i amb rodalies de Renfe.