Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Betis - Barça
Ferran Torres
Busquets Alba MLS

L'enganyifa del Black Friday: detecten irregularitats en més del 50% d'ofertes analitzades

Les empreses afectades poden ser sancionades amb multes d'entre 10.000 i 100.000 euros per haver enganyat amb els preus de les ofertes

Redacció

12/12/2022 - 13.21 Actualitzat 12/12/2022 - 14.03

La Direcció General de Comerç de la Generalitat ha detectat entre un 50 i un 60% d'irregularitats i incompliments en les ofertes del Black Friday d'aquest any que ha analitzat.

Ho ha revelat aquest dilluns, concretant que ha fet inspeccions físiques en 29 empreses i, en línia, en 32 portals de venda per internet, tot analitzant gairebé 500 productes diferents.

Per la seva banda, l'Agència Catalana del Consum (ACC), ha analitzat 899 productes, i ha trobat alteracions de preus en 454, una mica més del 50%.


9 grans portals de venda a internet amb irregularitats

Els portals en línia on s'han detectat irregularitats són 9, entre els quals els de MediaMarkt, Carrefour, Fnac, Miró, El Corte Inglés, Conforama i AlCampo, i també pccomponentes.com i euronics.es.

Els productes analitzats són els que tradicionalment ofereixen més descomptes pel Black Friday: informàtica, telefonia, petit electrodomèstic i productes per a la llar.

Les anàlisis s'han fet les setmanes anteriors al 25 de novembre. Ara, l'ACC està engegant el procediment i les empreses encara poden fer al·legacions abans que se'ls obrin expedients sancionadors.

Fins a 100.000 euros de multa

Els incompliments violarien l'obligació de les empreses d'indicar, juntament amb el preu reduït, el preu anterior a la rebaixa; un preu que ha de ser el més baix que hagi tingut el producte en els 30 dies abans del Black Friday.

Aquesta pràctica deslleial pot ser sancionada amb multes d'entre 10.000 i 100.000 euros, perquè pot alterar les decisions de compra dels consumidors mitjançant un engany.