Comença la vaga al metro i als autobusos urbans de Barcelona

Avui hi ha vaga al metro i als autobusos urbans de Barcelona. Una aturada convocada només per la CGT, sense el suport dels altres sindicats, per tornar a protestar per l'incompliment del conveni col·lectiu i per la falta de seguretat al metro. L'empresa que gestiona el metro i l'autobús urbà de Barcelona, TMB, preveu, però, que la vaga no tindrà l'efecte esperat i espera que el transport funcioni amb normalitat. En el cas del metro, l'aturada és per tota la jornada, mentre que als autobusos serà de quatre hores, entre les dotze del migdia i les quatre de la tarda.
2 min
Segons els serveis mínims fixats per Treball, el 75% dels combois del metro estaran en servei des de les sis fins a les nou del matí i entre les cinc i les vuit del vespre. La vaga coincidirà amb una aturada de quatre hores dels autobusos urbans impulsada també per CGT. Davant de la previsible paràlisi del servei públic entre les dotze del migdia i les quatre de la tarda, des del Departament de Treball estan analitzant fixar també serveis mínims per als autobusos. A part, des de Renfe ampliaran alguns dels trens de rodalies que circulen per la xarxa urbana per ajudar a pal·liar els efectes de la vaga entre els usuaris. Denuncien que TMB no garanteix prou mesures de seguretat La CGT, que és el sindicat majoritari al metro, però l'únic que dóna suport a l'aturada, denuncia que la direcció de TMB no està complint el conveni col·lectiu ni garanteix prou mesures de seguretat. Concretament, creuen que les últimes mesures que l'empresa ha engegat s'han fet de forma unilateral i comporten l'abandonament de la seguretat laboral o el frau en la contractació. El sindicat majoritari al metro considera, per exemple, que l'aplicació del nou sistema organitzatiu i l'horari de la línia 2 a les altres estacions comportarà que el 80% de les estacions es quedin sense treballadors. A més, diuen que la mala planificació de la feina implica que un 15% dels trens no circularan i que el temps d'espera per als passatgers serà més llarg, a banda d'una degradació de la qualitat del servei a causa de l'estratègia de l'empresa per abaratir els costos. D'altra banda, des de TMB han recordat la necessitat de cobrir els serveis mínims.

Avui és notícia