Comencen les obres d'un aparcament provisional a l'estació de tren del Camp de Tarragona
Serà vigilat, gratuït, amb capacitat per a un centenar de vehicles i s'espera que entri en funcionament el mes de febrer
Glòria Boquizo Pla i Ariadna Comas
25/11/2025 - 16.37 Actualitzat 25/11/2025 - 16.38
L'estació de l'alta velocitat al Camp de Tarragona està situada entre la Secuita i Perafort, a més de 10 quilòmetres de la ciutat de Tarragona. Pels usuaris l'aparcament soterrat d'Adif és car i està saturat.
Des de fa gairebé dues dècades, la imatge icònica que dona la benvinguda als usuaris d'aquesta estació és la de cotxes i més cotxes a les voreres de la carretera. Molts, sense rodes, amb els vidres rebentats o amb la carrosseria calcinada.
I, a conseqüència de la falta d'aparcament, molta gent caminant per la carretera per arribar a l'estació. Maria Rosa Bailach és membre de la plataforma Dignitat a les Vies:
Hi ha cotxes que van molt ràpid i un dia s'emportaran algú.
Aquesta, però, és una problemàtica que té els dies comptats. Aquesta setmana han començat les obres de l'aparcament provisional: per a un centenar de vehicles, vigilat i gratuït. La previsió és que aquest nou equipament entri en funcionament durant el mes de febrer.
La construcció d'un aparcament de baix cost a l'horitzó
Aquest aparcament provisional és una solució temporal fins que estigui enllestit l'aparcament de baix cost definitiu. Una infraestructura que encara pot trigar mesos, i fins i tot anys.
El següent pas serà que Adif passi la titularitat de la carretera d'accés a la Generalitat, que serà l'encarregada de condicionar els vorals de la via, il·luminar-la i instal·lar unes tanques per evitar que hi aparquin els vehicles. També construirà una nova rotonda per accedir a l'aparcament de baix cost que ha de ser el definitiu.
Aquest aparcament és una vella reivindicació dels usuaris. L'Ajuntament de la Secuita va oferir uns terrenys l'any 2016 per construir-lo, però els tràmits no es van desencallar fins al mes passat, quan es va signar un acord entre Adif, la Diputació de Tarragona, la Generalitat i la Secuita. Per l'alcalde de la Secuita, Eudald Roca, ara és el torn de les administracions.
Ha arribat el moment que les diferents administracions se sincronitzin per donar resposta a una petició ciutadana.
L'acord també preveu la construcció d'un vial des de la carretera del Pont d'Armentera que facilitarà l'arribada a l'estació des del Baix Gaià i el Baix Penedès.
Problemes de mobilitat, més enllà de l'aparcament
L'autobús és una alternativa al vehicle privat, però els horaris, freqüència de pas i el sistema de pagament són algunes de les queixes recurrents.
No hi ha taquilles per adquirir els bitllets ni tampoc caixers automàtics per treure diners i els conductors no porten datàfons. Per tant, només es pot pagar en efectiu, però amb l'import exacte: no sempre hi ha canvi.
Els usuaris habituals ja s'encarreguen de renovar l'abonament, però no és el cas d'aquells més esporàdics.
Segons el Departament de Territori, són conscients d'aquesta problemàtica i tenen previst instal·lar una màquina per poder pagar els bitllets amb targeta.
Avui és notícia
La UE acorda facilitar l'expulsió de migrants i avala el model de centres de deportació de Meloni
Un any sense Al-Assad a Síria: entre la reconstrucció, la violència sectària i un nou rol mundial
Sis experts, dos de l'IRTA, investigaran l'origen i de quin laboratori hauria sortit la pesta porcina
Cues a l'AP-7, la C-16, la C-14 i l'N-260 en direcció Barcelona: les vies més plenes de l'operació tornada
Quan un embús fantasma atura el trànsit: per què passa i en quins punts n'hi ha més