Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

Comencen les obres d'un aparcament provisional a l'estació de tren del Camp de Tarragona

Serà vigilat, gratuït, amb capacitat per a un centenar de vehicles i s'espera que entri en funcionament el mes de febrer

Glòria Boquizo Pla i Ariadna Comas

25/11/2025 - 16.37 Actualitzat 25/11/2025 - 16.38

L'estació de l'alta velocitat al Camp de Tarragona està situada entre la Secuita i Perafort, a més de 10 quilòmetres de la ciutat de Tarragona. Pels usuaris l'aparcament soterrat d'Adif és car i està saturat.

Des de fa gairebé dues dècades, la imatge icònica que dona la benvinguda als usuaris d'aquesta estació és la de cotxes i més cotxes a les voreres de la carretera. Molts, sense rodes, amb els vidres rebentats o amb la carrosseria calcinada.

I, a conseqüència de la falta d'aparcament, molta gent caminant per la carretera per arribar a l'estació. Maria Rosa Bailach és membre de la plataforma Dignitat a les Vies

Hi ha cotxes que van molt ràpid i un dia s'emportaran algú.

Aquesta, però, és una problemàtica que té els dies comptats. Aquesta setmana han començat les obres de l'aparcament provisional: per a un centenar de vehicles, vigilat i gratuït. La previsió és que aquest nou equipament entri en funcionament durant el mes de febrer.

Un cotxe cremat a l'exterior de l'estació del Camp de Tarragona (3CatInfo)

La construcció d'un aparcament de baix cost a l'horitzó

Aquest aparcament provisional és una solució temporal fins que estigui enllestit l'aparcament de baix cost definitiu. Una infraestructura que encara pot trigar mesos, i fins i tot anys.

El següent pas serà que Adif passi la titularitat de la carretera d'accés a la Generalitat, que serà l'encarregada de condicionar els vorals de la via, il·luminar-la i instal·lar unes tanques per evitar que hi aparquin els vehicles. També construirà una nova rotonda per accedir a l'aparcament de baix cost que ha de ser el definitiu.

Plànol dels aparcaments provisional i definitiu (3CatInfo)

Aquest aparcament és una vella reivindicació dels usuaris. L'Ajuntament de la Secuita va oferir uns terrenys l'any 2016 per construir-lo, però els tràmits no es van desencallar fins al mes passat, quan es va signar un acord entre Adif, la Diputació de Tarragona, la Generalitat i la Secuita. Per l'alcalde de la Secuita, Eudald Roca, ara és el torn de les administracions.

Ha arribat el moment que les diferents administracions se sincronitzin per donar resposta a una petició ciutadana.

L'acord també preveu la construcció d'un vial des de la carretera del Pont d'Armentera que facilitarà l'arribada a l'estació des del Baix Gaià i el Baix Penedès

Problemes de mobilitat, més enllà de l'aparcament

L'autobús és una alternativa al vehicle privat, però els horaris, freqüència de pas i el sistema de pagament són algunes de les queixes recurrents.

No hi ha taquilles per adquirir els bitllets ni tampoc caixers automàtics per treure diners i els conductors no porten datàfons. Per tant, només es pot pagar en efectiu, però amb l'import exacte: no sempre hi ha canvi.

Els usuaris habituals ja s'encarreguen de renovar l'abonament, però no és el cas d'aquells més esporàdics.

Segons el Departament de Territori, són conscients d'aquesta problemàtica i tenen previst instal·lar una màquina per poder pagar els bitllets amb targeta.