Columna de fum que sortia de l'interior de la torre Moeve i que ha obligat a evacuar l'edifici (EuropaPress/Cedida)

Extingit el foc a la torre Moeve de Madrid: els tres treballadors desapareguts estan fora de perill

Els Bombers estan revisant l'edifici després que l'incendi desencadenat aquesta tarda hagi obligat a desallotjar la torre
Redacció/Agències
2 min

Els Bombers de Madrid han extingit l'incendi declarat aquesta tarda a la torre Moeve, ubicada al parc empresarial Quatre Torres, i que ha obligat a desallotjar l'edifici.

Els tres treballadors desapareguts han sigut evacuats sense incidències i es troben fora de perill, segons informa la Delegació del Govern espanyol. Durant l'incendi han estat confinats dins l'edifici, però en constant comunicació amb els serveis d'emergències.

Finalitzada l'extinció del foc, els Bombers estan revisant l'interior de l'edifici i n'han limitat l'accés. En un comunicat intern, Moeve ha establert el teletreball per tots els professionals que treballen a la torre "fins a nova actualització".

En el mateix comunicat, l'empresa destaca que l'evacuació de l'edifici s'ha produït "en només 18 minuts" després d'haver activat el protocol.

El foc s'ha originat a la planta 25 de la torre, on hi ha diferents instal·lacions tècniques, i ha generat una intensa columna de fum visible des de diferents punts de la capital madrilenya.

El primer avís per incendi s'ha rebut poc després de les 17 hores. Fins a la zona s'hi han desplaçat el cos de bombers, així com efectius de la Policia Nacional, de la policia local i de protecció civil.

Fonts presents al lloc dels fets han indicat que els treballadors han estat desallotjats cap a les 17.15 hores d'aquest dimarts. Els serveis d'emergències han atès a dos treballadors per inhalació de fum i a una vianant que ha patit una crisi d'ansietat.

Com a conseqüència de l'incendi, s'ha hagut de tallar la circulació a l'accés al Passeig de la Castellana des del nus nord i la carretera M-30, però ja s'ha pogut restablir el trànsit.

Vista del parc empresarial Quatre Torres Business Area, on està ubicada la Torre Moeve (Europa Press/Jesús Hellín/Imatge d'arxiu)

Segon incendi en sis mesos

Aquest és el segon incendi que pateix l'edifici en els últims sis mesos. El 15 de desembre de 2025, un foc en un transformador del soterrani va obligar a desallotjar la torre de manera preventiva. Aleshores no hi va haver cap ferit.

El segon edifici més alt d'Espanya

La torre, abans coneguda com a Torre Foster, és la seu de l'empresa energètica i química Moeve. També s'hi allotgen oficines d'altres empreses.

Dissenyada per l'arquitecte Norman Foster i inaugurada el 2009, és el segon edifici més alt d'Espanya, amb 248 metres. La Torre de Cristal (249 metres), ubicada al mateix parc empresarial, és l'edifici més alt de l'estat.

L'edifici és propietat de Pontegadea, empresa d'Amancio Ortega, que va comprar la torre a Bankia l'any 2016.

-Estem treballant per ampliar aquesta informació-

Avui és notícia

Més sobre Incendis

Mostra-ho tot