El 10% dels joves admeten haver consumit cocaïna, xifra quatre vegades superior que fa deu anys

Més del 10% dels joves catalans d'entre 15 i 29 anys reconeixen que han consumit cocaïna. El consum d'aquesta droga no ha deixat de créixer any rere any durant l'última dècada i això va lligat al fet que s'hagi convertit, després de l'alcohol, en la substància que provoca més demandes de tractament terapèutic. Per això, el Departament de Salut i els empresaris de l'oci nocturn han posat en marxa una campanya per advertir dels riscos del consum d'aquesta substància.
2 min
Molts joves reconeixen que l'accés a les drogues és cada cop més fàcil, i això va lligat a l'augment del seu consum any rere any. Les xifres més alarmants es troben entre els més joves, els que es troben entre els 14 i 18 anys. Entre aquest col·lectiu el consum de cocaïna s'ha multiplicat per 4 els últims 10 anys, s'ha passat d'un 2,4% de nois al 8,7% l'any 2004. El creixement sostingut del consum de cocaïna s'explica entre altres coses per l'accessibilitat i disponibilitat d'aquesta droga que es consumeix sobretot de nit. De fet, el director de l'òrgan de drogodependències de Salut, Joan Colom, indica que els joves són els que més en consumeixen i que la cocaïna és la substància més apreciada a la nit, fins a convertir-se en "la reina de la nit". La segona en demanda de tractament de deshabituació El creixement del consum, com no podia ser d'altra manera, ha dut a un creixement de la demanda de tractaments de deshabituació a la sanitat pública, on la teràpia contra la cocaïna és la segona més sol·licitada. En el cas dels joves menors de 19 anys el tractament contra aquesta droga suposa la primera demanda. Aquest increment obre les portes a moltes reflexions, d'entrada, analitzar si les campanyes de conscienciació són suficients o no. En tot cas, l'administració considera que sí, que són necessàries. Per això, el govern i els responsables dels locals d'oci nocturn han engegat una campanya de sensibilització amb el repartiment de més de 4.000 pòsters i 8.000 adhesius informatius sobre els riscos del consum de cocaïna. Els pòsters destaquen l'eslògan "De nit, decideixes tu?" i van acompanyats d'adhesius que s'enganxaran a les portes dels lavabos perquè els joves els puguin llegir en el mateix context on moltes vegades s'inicia el consum de drogues com la cocaïna. L'objectiu és ajudar els nois a prendre decisions idònies quan surtin de festa i dissuadir-los del consum de drogues.

Avui és notícia