El director d'Abertis: "Jo no crec que els peatges desapareguin"
Giménez ha explicat que una infraestructura mai s'arriba a amortitzar perquè és un patrimoni de l'Estat. La concessionària ha reconegut que hi ha hagut gairebé 60.000 impagaments als peatges catalans els últims dies.
Redacció
3 min
El director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, ha sentenciat: "Jo no crec que els peatges desapareguin". Segons ha justificat a"Els matins" de TV3, una infraestructura mai s'arriba a amortitzar perquè és un patrimoni de l'Estat que s'ha de mantenir i totes les modificacions, millores i ampliació de les carreteres comporten l'allargament de la concessió. I és que, si durant el temps que dura la concessió no es fes res, la via estaria deixada al seu venciment. Davant d'això, Giménez ha justificat que quan la concessió s'acaba "el més normal és que es continuï recaptant per ser competitiva i sostenible".
I és més, el director d'Abertis conclou: "L'únic sistema que pot mantenir una xarxa d'alta capacitat és el peatge". I, en aquets sentit, ha recordat que fa uns dies Esperanza Aguirre va dir "clarament" que volia convertir els peatges a l'ombra en explícits, i, per tant, "ha iniciat el camí" del pagament per ús de la via. En qualsevol cas, assegura que per mantenir les infraestructures hi ha dues vies. O es paguen amb peatges o amb impostos i "el pagament per ús és el més ajustat", ha dit.
60.000 impagaments als peatges catalans els últims dies
La concessionària ha reconegut que hi ha hagut gairebé 60.000 impagaments als peatges catalans els últims dies arran de la campanya "No vull pagar". Molts d'aquests casos són de conductors reincidents, 10.000, mentre que uns 15.000 només hi han anat un cop, de les més de 45.000 denúncies que Abertis ha presentat. Per exemple, un conductor hauria passat 68 vegades sense abonar l'import del peatge i uns 300 ho han fet més de deu vegades. Això acaba sent, segons Abertis, uns 500 casos diaris, que suposen un 0,1% del total de transaccions que fan cada dia les concessionàries.
"No hi ha cap dubte que el no pagament del peatge és una infracció de l'article 155 de la Reglamentació General de Circulació", ha dit Giménez, que també ha afirmat que no entén els conductors que no paguen.
El director d'Abertis ha explicat també que han presentat 46 denúncies dels empleats, als quals se'ls vulnera els drets, per exemple, quan els ciutadans els graven en vídeos.
Davant la tercera jornada del #novullpagar aquest diumenge, Josep Lluís Giménez ha dit també que han demanat l'actuació dels Mossos d'Esquadra perquè es preveu una marxa lenta que dificultarà la mobilitat.
D'altra banda, Giménez ha negat que Abertis s'hagi plantejat mai un allargament de les concessions catalanes per "solucionar el problema de Madrid" i ha explicat que les radials de la capital espanyola no són rendibles pels sobrecostos de producció, perquè tenien una previsió de trànsit que "ha topat amb època de crisi" i perquè haurien de servir per alleugerir altres vies quan estiguin saturades i "no ha estat així".
Finalment, ha reconegut que Abertis va guanyar l'any passat 700 milions d'euros , 225'7 en les autopistes catalanes. Davant d'aquestes dades, el director de l'empresa que gestiona les autopistes s'ha limitat a dit: "Els beneficis d'avui són inversions de demà".
I és més, el director d'Abertis conclou: "L'únic sistema que pot mantenir una xarxa d'alta capacitat és el peatge". I, en aquets sentit, ha recordat que fa uns dies Esperanza Aguirre va dir "clarament" que volia convertir els peatges a l'ombra en explícits, i, per tant, "ha iniciat el camí" del pagament per ús de la via. En qualsevol cas, assegura que per mantenir les infraestructures hi ha dues vies. O es paguen amb peatges o amb impostos i "el pagament per ús és el més ajustat", ha dit.
60.000 impagaments als peatges catalans els últims dies
La concessionària ha reconegut que hi ha hagut gairebé 60.000 impagaments als peatges catalans els últims dies arran de la campanya "No vull pagar". Molts d'aquests casos són de conductors reincidents, 10.000, mentre que uns 15.000 només hi han anat un cop, de les més de 45.000 denúncies que Abertis ha presentat. Per exemple, un conductor hauria passat 68 vegades sense abonar l'import del peatge i uns 300 ho han fet més de deu vegades. Això acaba sent, segons Abertis, uns 500 casos diaris, que suposen un 0,1% del total de transaccions que fan cada dia les concessionàries.
"No hi ha cap dubte que el no pagament del peatge és una infracció de l'article 155 de la Reglamentació General de Circulació", ha dit Giménez, que també ha afirmat que no entén els conductors que no paguen.
El director d'Abertis ha explicat també que han presentat 46 denúncies dels empleats, als quals se'ls vulnera els drets, per exemple, quan els ciutadans els graven en vídeos.
Davant la tercera jornada del #novullpagar aquest diumenge, Josep Lluís Giménez ha dit també que han demanat l'actuació dels Mossos d'Esquadra perquè es preveu una marxa lenta que dificultarà la mobilitat.
D'altra banda, Giménez ha negat que Abertis s'hagi plantejat mai un allargament de les concessions catalanes per "solucionar el problema de Madrid" i ha explicat que les radials de la capital espanyola no són rendibles pels sobrecostos de producció, perquè tenien una previsió de trànsit que "ha topat amb època de crisi" i perquè haurien de servir per alleugerir altres vies quan estiguin saturades i "no ha estat així".
Finalment, ha reconegut que Abertis va guanyar l'any passat 700 milions d'euros , 225'7 en les autopistes catalanes. Davant d'aquestes dades, el director de l'empresa que gestiona les autopistes s'ha limitat a dit: "Els beneficis d'avui són inversions de demà".
