Barcelona
El manteniment de la part ja construïda de la línia 9 del metro costa 300 milions a l'any
És el que s'ha de destinar a la concessió i manteniment de les vies i estacions ja construïdes. L'alcalde de Barcelona ha demanat solucions als governs català i espanyol per fer front a l'elevat cost del projecte. Les obres estan molt avançades, però no hi ha pressupost per fer funcionar la línia.
Redacció
26/02/2013 - 21.39 Actualitzat 09/11/2021 - 10.26
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha demanat tant a la Generalitat com al govern espanyol que busquin "fórmules intel·ligents" que permetin agilitar les obres de construcció de la línia 9 del metro, que en el futur ha d'arribar a l'aeroport del Prat i al recinte firal de la Gran Via. Coincidint amb la visita al Mobile World Congress, que té lloc a la Fira, Trias ha admès que la línia no estarà operativa fins, com a mínim, el 2016.
Tot i ser conscient que l'L9 és competència de la Generalitat, Trias ha demanat als governs català i espanyol que "reflexionin" sobre si "ens podem permetre tardar tant" a executar aquesta obra.
El gran problema de la línia 9 són estacions com la del Gornal, de les quals es paga la concessió i el manteniment. Aquest any per aquest concepte es pagaran 300 milions d'euros, per culpa del mètode de finançament que es va triar i que es mantindrà vigent fins a l'any 2018. Ara, la prioritat és que el 2016 entri en funcionament la línia fins a l'aeroport i la resta del projecte, de moment, continuarà aturat.
Tot i ser conscient que l'L9 és competència de la Generalitat, Trias ha demanat als governs català i espanyol que "reflexionin" sobre si "ens podem permetre tardar tant" a executar aquesta obra.
El gran problema de la línia 9 són estacions com la del Gornal, de les quals es paga la concessió i el manteniment. Aquest any per aquest concepte es pagaran 300 milions d'euros, per culpa del mètode de finançament que es va triar i que es mantindrà vigent fins a l'any 2018. Ara, la prioritat és que el 2016 entri en funcionament la línia fins a l'aeroport i la resta del projecte, de moment, continuarà aturat.
Avui és notícia
Així va néixer (i morir) el controvertit model sanitari publicoprivat valencià que ha adoptat Madrid
Acord per mantenir la rebaixa del 50% en la T-usual i la T-jove per al 2026
On serà vàlid l'abonament de transport públic de 60 euros mensuals, 30 per als joves
Sindicats i ministeri acorden ampliar el permís per dol i crear-ne un per a cures pal·liatives
Treballar més d'un segle per igualar el sou anual d'un alt directiu: retrat de la bretxa salarial