Salomé Pradas
Nick Reiner
Tall a la C-17 a Montcada
iRobot bancarrota
Policia Nacional Lleida assetjament
Model sanitari Alzira
Rosalía videoclip "La perla"
Abonament únic transport públic
Bondi Beach
TMB botiga de productes
Rob Reiner homicidi
Airbnb
La Marató càncer
Florentino Pérez
Barça Guadalajara Copa

Barcelona

El manteniment de la part ja construïda de la línia 9 del metro costa 300 milions a l'any

És el que s'ha de destinar a la concessió i manteniment de les vies i estacions ja construïdes. L'alcalde de Barcelona ha demanat solucions als governs català i espanyol per fer front a l'elevat cost del projecte. Les obres estan molt avançades, però no hi ha pressupost per fer funcionar la línia.

Redacció

26/02/2013 - 21.39 Actualitzat 09/11/2021 - 10.26

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha demanat tant a la Generalitat com al govern espanyol que busquin "fórmules intel·ligents" que permetin agilitar les obres de construcció de la línia 9 del metro, que en el futur ha d'arribar a l'aeroport del Prat i al recinte firal de la Gran Via. Coincidint amb la visita al Mobile World Congress, que té lloc a la Fira, Trias ha admès que la línia no estarà operativa fins, com a mínim, el 2016.

Tot i ser conscient que l'L9 és competència de la Generalitat, Trias ha demanat als governs català i espanyol que "reflexionin" sobre si "ens podem permetre tardar tant" a executar aquesta obra.

El gran problema de la línia 9 són estacions com la del Gornal, de les quals es paga la concessió i el manteniment. Aquest any per aquest concepte es pagaran 300 milions d'euros, per culpa del mètode de finançament que es va triar i que es mantindrà vigent fins a l'any 2018. Ara, la prioritat és que el 2016 entri en funcionament la línia fins a l'aeroport i la resta del projecte, de moment, continuarà aturat.