Loteria de Nadal 2025
Ordeig pesta porcina africana
Cotxe bomba Moscou
Accident motorista Torrefarrera
B9 de Badalona
Milagros Tolón
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Els carrils bici de Barcelona s'han duplicat en 10 anys: quines problemàtiques hi ha

La convivència amb els vianants i els obstacles que hi ha són les queixes més freqüents, i l'Ajuntament diu que l'experiència permet dissenyar-los millor

Redacció

27/08/2024 - 17.50 Actualitzat 28/08/2024 - 19.11

La xarxa de carrils bici de Barcelona ha augmentat molt l'última dècada: el 2014 hi havia 116 quilòmetres dedicats a la bici, i ara n'hi ha 264, més del doble, un creixement que no ha estat fàcil ni exempt de problemes.

Un equip d'informatius de TV3 ha visitat dos carrils bici de construcció recent: el del tram central de la Diagonal, i el que connecta la Barceloneta amb el centre de la ciutat.

El reportatge mostra com la convivència entre ciclistes i vianants no és fàcil, perquè hi ha força punts en què els recorreguts d'uns i altres es creuen i la senyalització que ho regula no acaba de ser efectiva.


L'Ajuntament diu que els carrils bici cada vegada són millors

En altres carrils bici els ciclistes es queixen dels obstacles que hi troben, com ara contenidors, parades d'autobús, zones de càrrega i descàrrega o sortides de garatge, cosa que els fa sentir insegurs.

Els responsables de l'Ajuntament de Barcelona admeten que el poc espai que hi ha a la ciutat dificulta la convivència, però afirmen que l'experiència acumulada permet dissenyar els carrils bici cada vegada millor.

En aquest sentit, alguns dels carrils més problemàtics perquè són a la vorera, com el del tram de la Diagonal entre les Glòries i el Fòrum, està previst baixar-lo a la calçada en els pròxims anys.

Tram de carril bici de l'Avinguda de la Pineda de Castelldefels que s'està eliminant

Un tram de carril bici menys a Castelldefels

L'extensió de la xarxa dedicada a les bicicletes a Barcelona contrasta amb el cas de Castelldefels, on l'Ajuntament vol eliminar un tram de carril bici, el que circula per l'Avinguda de la Pineda.

La intenció és que aquesta eliminació permeti restablir la doble circulació de vehicles motoritzats per un pas soterrat, i que les bicicletes també hi circulin, però barrejades amb els altres vehicles.

Ja han començat les obres per fer-ho, malgrat les queixes d'una plataforma veïnal que havia portat el cas als tribunals, i que acusa el consistori de no haver esperat la resolució judicial.