Els mitjons marquen l'edat? La diferència generacional entre mil·lennistes i centennistes
Boomers, generació X, mil·lennistes o centennistes. Per la llargada dels seus mitjons els coneixereu. La guerra de generacions ha apuntat, les tendències han disparat i les xarxes han fet la seva feina. I és que la generació Z està assenyalant a TikTok la manera d'identificar els seus predecessors generacionals: si mostra el turmell, és mil·lennista. Les dues generacions comparteixen coses, com la precarietat laboral, però l'humor en línia no està mai de més.
I és que el jovent ha adoptat els mitjons llargs amb total desvergonyiment. Els duen llargs i també en una mida intermèdia, però sempre tapant el turmell, un fet que és considerat un sacrilegi per a tot fill dels 80 o 90.
Els mil·lennistes van patir durant la preadolescència doblegant els mitjons per la meitat per amagar-los a les sabates.
Això fins que algun visionari a la indústria dels mitjons va adaptar els pikis o mitjons invisibles al teixit fet de cotó que les seves àvies duien amb ballarines i mitges. En aquell moment d'innovació tèxtil els millennials van sentir-se identificats i han continuat sent fidels al fet de ventilar els turmells fins a l'actualitat.
Mentrestant, la generació següent, contestatària com ha de ser, troba aquesta pràctica un fet diferencial que els separa dels "vells". La indústria dels mitjons té, en aquesta generació, un client fidel disposat a cobrir-se els turmells, com si fóssim a l'època victoriana.
A les xarxes socials els vídeos que assenyalen la diferència de la llargada dels mitjons entre mil·lennistes i centennistes acumulen desenes de milers de visualitzacions i constaten amb humor les dèries i discrepància pel que fa a aquesta peça de roba.
Pantalons arrapats
Si bé totes les generacions tenen trets en comú entre elles, com la precarietat i pensar que "la música que es fa ara no és com la d'abans", la manera de vestir en moltes ocasions divideix els grups nascuts en una època o en una altra. Hippies, yuppies, cayetanas, pijos, roquers, skaters, punkis... cada generació ha begut dels referents contraculturals del moment.
Les xarxes ja van apuntar que els skinny jeans eren la peça de roba insígnia dels millennials.
És un fet constatat que les tendències són com un pèndol i l'amplada dels texans en les noves generacions és més generosa. Mentre els mil·lennistes s'aferren a aquesta peça de roba com aquest estil de pantaló a les seves cuixes, els genZ s'han abraonat als pantalons amples com els boomers a les carcasses de mòbil amb tapadora.
La popularitat dels texans arrapats ja ha arribat a ser intergeneracional i el fast fashion l'ha estès fins als camals més boomers. Amb l'arribada del bon temps i els pantalons curts i faldilles, el debat s'ha desplaçat cap al sud dels genolls.
