Els Oscars abandonen la televisió i es retransmetran en obert a tot el món per YouTube
La cerimònia dels Oscars s'emetrà de manera gratuïta per tot el món a través de YouTube a partir de l'any 2029.
L'Acadèmia de les Arts i Ciències Cinematogràfiques de Hollywood i la plataforma d'estríming han signat un acord per cinc anys.
L'acord suposa un canvi històric a la televisió convencional, ja que la cadena ABC, que ha emès la gala des del 1979, l'emetrà per última vegada el 2028.
Per primera vegada, doncs, la gran vetllada cinematogràfica abandonarà l'emissió per televisió lineal i --com ho fa progressivament el cinema-- es difondrà per una plataforma d'estríming.
La gala i molt més
El canvi d'emissió no afectarà només la glamurosa cerimònia, sinó que YouTube emetrà tot allò relacionat amb els premis: la catifa vermella, els continguts entre bastidors, l'anunci de les nominacions, el lliurament dels Oscars honorífics, l'esmorzar dels nominats, els premis estudiantils de l'Acadèmia, els premis científics i tècnics, entrevistes a membres de l'Acadèmia i cineastes, programes d'educació cinematogràfica, pòdcasts i molt més.
Audiència potencial: 2.000 milions d'espectadors a tot el món
La gala més important de la indústria cinematogràfica estarà disponible en directe i de manera gratuïta per a més de 2.000 milions d'espectadors de tot el món a YouTube i per als subscriptors de YouTube TV als Estats Units.
Segons ha informat l'Acadèmia en un comunicat, l'acord amb YouTube contribuirà a fer que els Oscars siguin accessibles a una creixent audiència mundial gràcies a funcions com els subtítols i les pistes d'àudio disponibles en diversos idiomes.
A més, la iniciativa Google Arts & Culture facilitarà l'accés digital a exposicions i programes selectes del Museu de l'Acadèmia, així com als elements digitalitzats de la Col·lecció de l'Acadèmia, la més gran de temàtica cinematogràfica del món, amb més de 52 milions de peces.
La notícia arriba en un context en què cada cop s'evidencia més la davallada d'audiència de les televisions tradicionals, mentre que els formats digitals aconsegueixen guanyar-se la confiança --sobretot-- del públic més jove.
