
La depuradora de Palamós, en funcionament mig any després de ser inundada pel temporal Harry
Després que quedés molt feta malbé pel temporal del 21 de gener, la depuradora que abasteix Palamós, Vall-llobrega, Calonge, Palafrugell i Mont-ras (Baix Empordà) torna a estar a ple funcionament des de mitjans de juny.
No era la primera inundació que patia. Per això, la Generalitat i la Diputació de Girona treballen en el projecte d'una nova depuradora que se situï en un espai menys inundable.
La instal·lació actual va quedar molt malmesa al gener pels efectes del temporal Harry, que va inundar bona part d'aquest equipament.
Després dels treballs de reparació –que han costat 3,5 milions d'euros–, la depuradora torna a estar "a ple funcionament" des del 12 de juny, un mes abans del previst.

La reobertura arriba just en un moment clau de l'any com és la temporada d'estiu, fet que preocupava municipis com Palamós i Palafrugell, que veuen multiplicat el nombre d'habitants per a la temporada d'estiu.
El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, ha deixat clar que segueixen treballant per tenir una nova depuradora a Palamós que també incorpori el cicle terciari, o sigui, que pugui regenerar aigua.
En aquest sentit, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha explicat que la nova instal·lació no expulsarà totes les aigües residuals a través de l'emissari submarí, sinó que es regeneraran.
La futura depuradora ha de donar un servei millor i el que volem és que aquesta aigua prepotable la retornem perquè pugui tenir usos urbans o en el reg.
Segons Paneque, el govern està preparant el país per a escenaris en què es puguin alternar inundacions i sequeres.
Ara mateix s'està debatent quina és la millor ubicació per a la nova depuradora, atès que l'actual es troba en una zona inundable i enfonsada.









