
La fallida urbanització Mirador de l'Ebre obre una etapa nova amb canvis en la propietat

La urbanització Mirador de l'Ebre, a l'Aldea (Baix Ebre), havia de ser un projecte faraònic, que havia de revolucionar tota la comarca, però l'esclat de la crisi immobiliària el 2008 ho va deixar en un no res.
Des d'aleshores, els terrenys —i les construccions inacabades— estan completament abandonats. Ara, però, les coses podrien canviar. Un grup d'empresaris locals, de l'Aldea mateix, ha adquirit el 54% de la propietat de la societat que gestiona els terrenys d'aquesta urbanització fallida.
L'Ajuntament, que té, per la seva banda, el 9% de la propietat, té molt clar el que voldria que hi hagués en aquest indret: "Per nosaltres hi ha dos prioritats bàsiques: tenir sòl industrial i més habitatges disponibles dels que tenim ara", explica l'alcalde del municipi, Xavier Royo.
Al final, es decideixi el que es decideixi, l'última paraula la tindrà la Comissió d'Urbanisme de les Terres de l'Ebre.
Això sí, en cas que s'acabi desencallant el projecte, l'Ajuntament té uns límits molt clars. "El que no volem és tornar a projectar la construcció d'una rèplica del nucli de l'Aldea. Volem habitatge, sí. Però no a qualsevol preu", hi afegeix Royo.

Projecte faraònic
La urbanització Mirador de l'Ebre es va projectar a la dècada dels 2000, en plena bombolla immobiliària.
Preveia la construcció de 1.000 habitatges per encabir-hi unes 4.000 persones, gairebé el mateix cens que té, actualment, el municipi de l'Aldea.
A més, també s'hi va projectar un camp de golf, un centre hoteler i altres edificis de serveis. Tots, de luxe.
Fa vint anys el complex es va quedar a mig construir i avui dia és la primera vista que es troba quan se surt de l'autopista per accedir a Amposta.
L'esclat de la bombolla va anar acompanyat de la fallida de l'empresa constructora, Martinsa Fadesa. La fallida més important que hi ha hagut a l'estat espanyol.









