La plataforma 3Cat es consolida en el seu segon aniversari amb 500 milions de reproduccions (3Cat)

La plataforma 3Cat recupera el públic que ja no mira la televisió: un 43% dels usuaris són menors de 45 anys

En el seu segon aniversari, es consolida amb un milió de dispositius únics setmanals de mitjana, prop de 500 milions de reproduccions i 357.000 hores de contingut en català
2 min

La plataforma 3Cat es consolida en el seu segon aniversari amb un 43% d'usuaris de menys de 45 anys, pràcticament un de cada dos. Una tendència que contrasta amb la que segueix la televisió lineal des de fa anys, amb la pèrdua progressiva de les capes més joves de la població.

Són dades que ha fet públiques la presidenta de 3Cat, Rosa Romà, en un esmorzar amb premsa per fer balanç dels dos anys de la plataforma 3Cat, i ha emmarcat la fita dins dels objectius marcats pel Pla Estratègic de la nova CCMA.

La plataforma ens ha permès revertir la pèrdua del públic de menys de 45 anys a la televisió lineal

En aquest context, la plataforma va néixer el 2023 amb el repte de recuperar aquest públic i fer-ho "posicionant el català en un entorn digital on la presència de la nostra llengua és molt minoritària".

Productes exclusius de plataforma, dissenyats amb una estratègia pròpia adaptada als nous hàbits audiovisuals, com "La travessa", "La casa nostra", "Jo mai mai" o "Vinagreta" són alguns dels que han impulsat aquesta tendència darrerament.

Romà ha destacat que, tot i que TV3 manté "un lideratge indiscutible" i segueix creixent –enguany se situa amb una quota mitjana més de mig punt per sobre que el 2024–, no es pot obviar la tendència descendent en el consum de televisió lineal que impacta de manera global el sector des de fa més d'una dècada, especialment, pel que fa al públic menor de 45 anys. De fet, a TV3, prop de tres de cada quatre espectadors són majors de 55 anys.

La plataforma també és un instrument per explorar les audiències complementàries, amb exemples com els icònics programes de la graella de TV3 "Crims" i "Joc de cartes", amb perfils d'edat diferenciats en funció de la finestra de consum.

Més de 357.000 hores en català i 1,5 milions d'usuaris registrats

Dos anys més tard, amb un catàleg de 357.000 hores en català, la connexió d'un milió de dispositius únics setmanals i 500 milions de reproduccions acumulades, Romà ha celebrat que "la plataforma 3Cat s'ha posicionat com el principal entorn de consum digital de continguts audiovisuals en llengua catalana".

Amb més d'1,5 milions d'usuaris registrats, és la tercera plataforma més escollida pels catalans, tan sols superada per Netflix i Prime Video, segons Kantar Media.

Algunes de les estratègies que han sigut claus a l'hora de recuperar els públics més joves són la utilització de noves narratives i nous formats, adaptats a un context de consum audiovisual prioritàriament digital, i també la recerca i impuls de noves cares en el marc de la creació d'un univers de creadors de contingut en català.

Avui és notícia

Més sobre Plataforma 3Cat

Mostra-ho tot