L'Ajuntament de Barcelona està reformulant el nou mapa de carrils bici

L'Ajuntament de Barcelona està reformulant el nou mapa de carrils bici de la ciutat per replantejar la implantació d'un nou vial per a bicicletes en alguns carrers importants pel gran volum de trànsit de vehicles privats i d'autobusos i sobretot per l'augment de circulació de bicis que ha generat la posada en marxa del servei del Bicing, ara just fa un any.
1 min
El volum de trànsit i el traçat específic d'alguns carrers fan redissenyar el carril bici. Aquestes mateixes circumstàncies obliguen, en canvi, a eliminar el carril bici en altres carrers tan emblemàtics com ara la travessera de Dalt, entre Sarrià i Gràcia, i al carrer de la Creu Coberta, de Sants. Segons el responsable de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Àngel López, en algunes zones "cal preveure un altre itinerari que donaria el mateix servei".

El traçat definitiu del carril bici, que es consensuarà amb els districtes i la Comissió Cívica de la Bicicleta, en un futur que l'Ajuntament encara no pot precisar tindrà uns 330 quilòmetres lineals. En aquest traçat cal afegir-hi els trams de les zones 30, on la circulació de la bicicleta és compatible amb la dels cotxes.

Aquests nous vials de carril bici ajudaran a assumir el gran augment de trànsit de bicicletes que ha suposat la implantació del Bicing, ara just fa un any. Al mes de juny hi haurà a la ciutat un total de 400 estacions, que cobriran tots els carrers de la ciutat que tenen un pendent inferior al 4%.

Avui és notícia