Les Barbie guanyen la batalla legal contra les Bratz
Les Barbie han acabat guanyant les Bratz, almenys als jutjats dels EUA. El jurat del tribunal federal de Riverside, a Califòrnia, ha donat la raó a l'empresa de joquines més gran del món, Mattel, que s'havia querellat contra els creadors de les nines Bratz, als qui acusava de plagi. El contenciós es va originar quan el dissenyador de nines Carter Bryant va començar a fer els esbossos dels prototips de les Bratz quan encara treballava per a Mattel. Per això, el jurat ha determinat que MGA, l'empresa que comercialitza les Bratz, va interferir intencionadament en les obligacions entre el dissenyador i Mattel i va contribuir a la ruptura de la lleialtat del treballador amb la seva empresa.
2 min
El jurat californià ha considerat que el conseller delegat de MGA, Isaac Larian, va utilitzar en el seu benefici una propietat de Mattel, perquè els acords contractuals del dissenyador amb la companyia atorgaven a aquesta la propietat sobre totes les creacions de Bryant mentre aquest fos empleat de Mattel.
La sentència coincideix amb una dada negativa per a la companyia Mattel, que s'ha ressentit de la crisi i ha guanyat un 48% menys en el segon trimestre. El grup de la joguina mundial més gran, la nord-americana Mattel, va obtenir un benefici net d'11,8 milions de dòlars (7,4 milions d'euros) en el segon trimestre, fet que suposa un descens del 48,2% respecte al mateix període de l'any passat, ha informat la companyia.
Les vendes de la companyia fabricant de la popular nina Barbie, la línia de joguines educatius Fisher-Price i Hot Wheels, va assolir els 1.110 milions de dòlars (699 milions d'euros), un 11% més, gràcies al creixement del 15% de la facturació internacional, que es va veure afavorida per la debilitat del dòlar, mentre que als EUA la xifra de negoci va augmentar un 3%.
Les joguines d'herois del cine
Entre les principals línies de negoci de Mattel, les vendes de Barbie van disminuir un 6% a escala mundial, mentre que la divisió Fisher Price va facturar un 4% més, i la unitat American Girls va incrementar les vendes un 10%. Amb vista al futur, la companyia ha expressat la seva confiança a registrar una contribució positiva per part dels productes vinculats als llançaments cinematogràfics "Speed Racer", "Kung Fu Panda" i especialment la nova producció protagonitzada per Batman, "El caballero oscuro", ha apuntat el president i conseller delegat de Mattel, Robert A. Eckert. V
La sentència coincideix amb una dada negativa per a la companyia Mattel, que s'ha ressentit de la crisi i ha guanyat un 48% menys en el segon trimestre. El grup de la joguina mundial més gran, la nord-americana Mattel, va obtenir un benefici net d'11,8 milions de dòlars (7,4 milions d'euros) en el segon trimestre, fet que suposa un descens del 48,2% respecte al mateix període de l'any passat, ha informat la companyia.
Les vendes de la companyia fabricant de la popular nina Barbie, la línia de joguines educatius Fisher-Price i Hot Wheels, va assolir els 1.110 milions de dòlars (699 milions d'euros), un 11% més, gràcies al creixement del 15% de la facturació internacional, que es va veure afavorida per la debilitat del dòlar, mentre que als EUA la xifra de negoci va augmentar un 3%.
Les joguines d'herois del cine
Entre les principals línies de negoci de Mattel, les vendes de Barbie van disminuir un 6% a escala mundial, mentre que la divisió Fisher Price va facturar un 4% més, i la unitat American Girls va incrementar les vendes un 10%. Amb vista al futur, la companyia ha expressat la seva confiança a registrar una contribució positiva per part dels productes vinculats als llançaments cinematogràfics "Speed Racer", "Kung Fu Panda" i especialment la nova producció protagonitzada per Batman, "El caballero oscuro", ha apuntat el president i conseller delegat de Mattel, Robert A. Eckert. V