L'Espanya dels 60 i la Barcelona dels 80 protagonitzen la secció oficial del Festival de Màlaga

La secció oficial del Festival de Màlaga acull un jornada que mira cap al passat. L'actor Carlos Iglesias debuta com a director a la pel·lícula "Un franco, 14 pesetas", on viatja a l'Espanya emigrant dels seixanta, una època i una història que ell va viure i ha volgut explicar. L'altre mirada al passat més recent la fa Mireia Ros. La realitzadora ha adaptat la novel·la de Francisco Casavella a "El triunfo", que retrata els barris baixos de la Barcelona dels vuitanta. La pel·lícula "batega a ritme de rumba, navalles i molt de cor".
1 min
El pare de Carlos Iglesias va emigrar a Suïssa el 1960 i ell i la seva mare el van seguir un any després. Segons Iglesias la idea li va venir cinc anys enrere, quan Espanya es va començar a omplir d'immigrants i els espanyols no ens hi relacionàvem, llavors va recordar quan ell era l'immigrant. En paraules d'Iglesias, "ens van tractar infinitament millor que nosaltres ara a la gent que parla el nostre mateix idioma". El director ha pogut rodar a la mateixa casa on es va criar. Així, el nen que surt a "Un franco, 14 pesetas" és ell mateix de petit, i el rebuig que viu el nen de la pel·lícula quan torna a Espanya és el mateix que va sentir ell. Es tractava d'una Espanya molt "casposa" i gris, on els nens pedregaven els gossos. La història d'"El triunfo" passa vint anys després als barris baixos de Barcelona on un grup de mafiosos controlen els carrers i uns joves volen ser estrelles de la rumba catalana. Mireia Ros va quedar captivada per la història, ja que el narrador de l'obra, Palito, "explica els fets del barri com si es tractés d'una llegenda, i converteix la gent del carrer com si fossin èpics".

Avui és notícia