Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

EL MATÍ DE CATALUNYA RÀDIO

L'èxit d'"Eufòria", més enllà de la televisió

17/06/2022 - 10.12 Actualitzat 17/06/2022 - 10.12

Mariona? Triquell? Núria? Aquesta nit sabrem qui dels tres ha conquerit el cor i els timpans dels catalans i es converteix en el primer vencedor d'Eufòria, un format que és evident que ha vingut per quedar-se. L'èxit del talent show de TV3 no és la seva xifra audiència, que de totes maneres és més que notable.

La seva gran aportació és haver apropat una generació de joves a una televisió pública que en l'última dècada, en bona part per qüestions pressupostàries, no els interpel·lava gaire amb programes pensats per a ells. Eufòria ho ha fet, i ha sabut saltar de la pantalla a les finestres digitals.

Una dada rellevant: dels 13,5 milions de reproduccions de vídeos del programa, només 3,3 milions corresponen a les plataformes pròpies de la Corporació i 10 milions són d'Instagram, TikTok, YouTube i Switch. Això vol dir que els espectadors millennials i zetes no pots esperar que vinguin: els has d'anar a buscar.

I és fonamental jugar aquest partit fora de casa, perquè les llengües competeixen precisament als entorns digitals i el català no en pot quedar fora. TV3 és la televisió líder indiscutible dels informatius. Ara s'ha d'atrevir a ser-ho en l'entreteniment de gran format.