L'èxit d'"Eufòria", més enllà de la televisió
Mariona? Triquell? Núria? Aquesta nit sabrem qui dels tres ha conquerit el cor i els timpans dels catalans i es converteix en el primer vencedor d'Eufòria, un format que és evident que ha vingut per quedar-se. L'èxit del talent show de TV3 no és la seva xifra audiència, que de totes maneres és més que notable.
La seva gran aportació és haver apropat una generació de joves a una televisió pública que en l'última dècada, en bona part per qüestions pressupostàries, no els interpel·lava gaire amb programes pensats per a ells. Eufòria ho ha fet, i ha sabut saltar de la pantalla a les finestres digitals.
Una dada rellevant: dels 13,5 milions de reproduccions de vídeos del programa, només 3,3 milions corresponen a les plataformes pròpies de la Corporació i 10 milions són d'Instagram, TikTok, YouTube i Switch. Això vol dir que els espectadors millennials i zetes no pots esperar que vinguin: els has d'anar a buscar.
I és fonamental jugar aquest partit fora de casa, perquè les llengües competeixen precisament als entorns digitals i el català no en pot quedar fora. TV3 és la televisió líder indiscutible dels informatius. Ara s'ha d'atrevir a ser-ho en l'entreteniment de gran format.
