Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

Lloret de Mar avisa UberEats que la multarà si reparteix menjar a la platja

La plataforma va anunciar el mes de juliol que oferiria el seu servei a la platja del municipi, però el consistori considera que l'activitat es pot sancionar perquè no ha estat comunicada ni autoritzada

Redacció/ACN

08/08/2024 - 07.46 Actualitzat 09/08/2024 - 17.12

L'Ajuntament de Lloret de Mar ha advertit a l'empresa UberEats que si reparteix menjar entre els banyistes que hi ha a la platja rebrà una sanció. La plataforma online va anunciar a finals de juliol que la platja de Lloret de Mar, a la Selva, era una de les deu seleccionades per oferir-hi els seus serveis de repartiment de menjar aquest estiu.

Des de llavors, el consistori ha estat estudiant el cas i ha conclòs que l'activitat és sancionable perquè no ha estat comunicada ni autoritzada per l'Ajuntament. Les activitats que poden fer-se a la platja es liciten en un concurs públic i han de complir el reglament de platges.


Aposta per un model més sostenible

La regidora de Platges i Promoció Econòmica de Lloret de Mar, Cristina Aymerich, ha avisat ja compten amb "una oferta de restauració àmplia i variada" i per això no creuen que la plataforma ofereixi un "producte estratègic" per al municipi.

Aymerich recorda que Lloret treballa per fomentar un model turístic "més sostenible en criteris mediambientals, econòmics i socials", i per això no consideren que el projecte d'UberEats encaixi.
 

Repartiment a deu platges

L'empresa californiana va anunciar a finals del mes de juliol el servei de lliurament de menjar i altres productes a la sorra de deu platges espanyoles com una novetat estratègica d'aquest estiu.

A banda de la de Lloret, ofereixen servei a platges de Mallorca, Eivissa, València, Las Palmas o Sant Sebastià, entre altres.

Una estratègia per captar més clientela durant els mesos d'estiu i guanyar terreny a les empreses de la competència en un sector, el de les apps de repartiment a domicili, que veuen complicada la rendibilitat i que estan des de fa anys en el punt de mira del Ministeri de Treball perquè compleixin la llei rider.