Aula de 4rt ESO Institut Santiago Sobrequés de Girona
Imatge d'un aula de 4rt d'ESO de l'Institut Santiago Sobrequés de Girona (3CatInfo)

Educació i sindicats seguiran negociant aquesta tarda amb els salaris com a primer punt

USTEC i CGT, dos dels sindicats en vaga, han assistit a la trobada d'aquest dimecres, on també hi havia CCOO i UGT, mentre que Professors de Secundària ha declinat participar-hi
El periodista David Gorman mirant a càmera
Periodista de 3CatInfo
3 min

El Departament d'Educació i els sindicats s'han emplaçat a negociar sense límit de temps, amb la intenció d'arribar a un acord que acabi amb les vagues de docents.

Així ho han acordat en la nova trobada entre les parts a la seu de la conselleria, que estava previst que acabés a les set de la tarda però que finalment s'ha acabat allargant fins a quarts de nou.

Malgrat que d'aquesta reunió no n'ha sortit cap acord concret, les parts han anunciat que negociaran "fins que faci falta". De fet, es tornaran a trobar aquest mateix dijous a la tarda i negociaran els salaris com a primer punt.

A la trobada d'aquest dimecres hi havia la USTEC i la CGT, dos dels sindicats en vaga, així com CCOO i UGT, que van signar el pacte amb Educació. No hi havia, en canvi, Professors de Secundària, la segona força sindical, que rebutja el "marc de negociació imposat" per la conselleria, tal com ha explicat el secretari general del sindicat, Ignasi Fernández, al programa "Matins" de TV3.

Mentre no hi hagi acord, encara hi ha convocades nou jornades de vaga i mobilitzacions. Aquest dimecres s'han aturat les escoles bressol, i dijous les aturades es desplacen als centres educatius de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

Pocs avenços, segons la USTEC

Un cop acabada la reunió, des del departament s'han mostrat optimistes. Ignasi Giménez, secretari de Millora Educativa, ha insistit que hi ha mà estesa als sindicats "per desescalar la situació", i ha celebrat "el bon to de totes les organitzacions sindicals que hi estan participant".

Per la seva banda, Iolanda Segura, portaveu nacional d'USTEC, ha lamentat que durant la reunió "s'han fet molt pocs avenços", i ha explicat que dijous presentaran una proposta per millorar els sous. "Per tant, demà a la tarda abordarem la qüestió salarial", ha anunciat.

Segura també ha demanat al departament una proposta concreta sobre desplegament de recursos, i un calendari de negociació continu. En el document que els va presentar dimarts, la conselleria plantejava un calendari de negociacions fins al 3 de juny, que la USTEC rebutja i demana agilitzar.

Per tot això, Segura ha explicat que des de la USTEC no tenen pressa i no es volen precipitar perquè volen tancar un bon acord "que doni resposta a les necessitats dels treballadors i de l'alumnat", però tampoc no volen que la situació "s'allargui en el temps".

D'altra banda, Laura Gené, secretària general de CGT Ensenyament, ha reivindicat que cal parlar de sous, "però també de l'escola inclusiva i de les plantilles", i ha denunciat que CCOO i UGT "han intentat bloquejar la negociació intensiva".

Protesta a les portes del Departament d'Educació aquest dimecres mentre a l'interior s'hi feia la reunió (ACN/María Belmez)

Abans de seure a la taula, els sindicats en vaga ja han deixat clara la seva intenció d'anar a la reunió "amb la voluntat d'arrencar un acord" i per "responsabilitat social", malgrat que consideren la proposta del departament "incompleta i poc ambiciosa".

També han advertit que continuaran amb les mobilitzacions mentre no hi hagi un pacte, i han fet una crida a secundar les vagues convocades per als pròxims dies.

Per la seva banda, la consellera d'Educació, Esther Niubó, ha tornat a defensar aquest dimecres des del Parlament el pacte amb UGT i CCOO, tot i que s'ha mostrat oberta a "explorar els marges" de l'acord per assolir-ne un de més ampli amb la resta de sindicats.

Avançar la pujada de sou i un augment de personal, la proposta d'Educació

La proposta que havia presentat la conselleria aquest dimarts, que s'emmarca en el pacte amb CCOO i UGT, pivota al voltant de dos eixos, les millores econòmiques i l'augment de personal.

El document planteja concentrar en tres anys l'augment del sou que havia previst per als pròxims quatre, que es traduïa en 3.000 euros anuals extres fins al 2029.

També fa referència a la contractació de 2.405 professionals més als centres educatius el curs que ve. D'aquests, 1.348 serien per a l'escola inclusiva, 708 anirien a reforç de plantilles i 349 a administració i serveis.

A més, proposa millorar el complement de tutoria i crear-ne dos de nous, un de cotutoria i un altre de tutoria en centres de màxima complexitat, tot i que no entra en xifres concretes.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Educació

Mostra-ho tot