Ovació a "La mort i la primavera" de La Veronal a la Biennal de Venècia
La Biennal de dansa de Venècia acull l'estrena de "La mort i la primavera", basada en la novel·la de Mercè Rodoreda, la primera que La Veronal fa prenent com a referent una autora catalana.
Marcos Morau, el director i coreògraf del muntatge, no explica la novel·la, s'hi inspira per crear un espectacle en què es reconeixen alguns passatges de l'obra literària. "És una novel·la que estava feta per mi. És una novel·la fosca, una ferida amagada que ella no publica en vida", explica. "Intentem arribar a l'estat catàrtic, a la foscor, a la crueltat", rebla.
I les composicions creades per Maria Arnal, interpretades en directe per la cantant i els ballarins, accentuen la sensació de ritual, de litúrgia. A la sortida, gran ovació del públic italià, que reconeixia una barreja de desconcert pel desconeixement de la novel·la, però alhora fascinació per la proposta i curiositat per descobrir Mercè Rodoreda.
L'espectacle s'estrenarà al setembre al Teatre Nacional de Catalunya i vindrà avalat per l'èxit d'aquest cap de setmana.