Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

EL MATÍ DE CATALUNYA RÀDIO

Per què perd subscriptors Netflix?

21/04/2022 - 09.56 Actualitzat 21/04/2022 - 09.56

Netflix perd 200.000 usuaris en un trimestre, el primer que disminueix el nombre de subscriptors en 10 anys. Parafrasejant Antònia Font, "controla, que un LED vermell s'encén". 200.000 usuaris poden semblar poca cosa, quan en tens 221 milions. Però és un senyal d'alerta.

Som davant una bombolla, amb aquest furor per les sèries? D'una banda, si veiem com ha canviat el consum audiovisual, és evident que episodis de 25 o 45 minuts són píndoles més fàcils de digerir en aquesta era d'ultrafragmentació del temps i de capacitat d'atenció limitada.

Ara bé, i passo d'Antònia Font a Josep Pla: tot això qui ho paga? Les plataformes han fet una aposta molt forta per posicionar-se bé en aquest mercat emergent. Han gastat diners i diners, a vegades en productes molt prescindibles, i potser resulta que no hi ha lloc per a tothom. De moment, Netflix preveu perdre dos milions d'usuaris més aquest trimestre. Sent la líder, no serà la primera a caure, tot i que Disney amenaça d'arrabassar-li aquesta primera plaça.

Sigui com sigui, és fàcil que, a cinc o deu anys vista, aquesta exuberància serièfila doni pas a un paisatge més eixut, però també més racional. Menjar menys i pair millor.