Protegiran els treballadors de l'aeroport de Girona de les agressions dels passatgers
L'empresa Lesma Handling SL, que gestiona el personal de terra de Ryanair a Girona, col·locarà vidres i tanques de seguretat a les zones de cara al públic per protegir els seus treballadors després de les denúncies d'insults i agressions de passatgers descontents amb la companyia irlandesa. Segons fonts del comitè d'empresa de Lesma, des del mes de juliol passat a l'aeroport Girona-Costa Brava s'han registrat una vintena d'agressions de passatgers a treballadors, que en alguns casos han manifestat que tenien temor a l'hora d'informar a determinats passatgers que han de pagar per diferents conceptes si volen agafar el vol que tenen contractat.
2 min
Els treballadors de Lesma, que també s'encarreguen de la facturació de Ryanair, han denunciat l'augment de les agressions a treballadors de l'empresa per part de passatgers que no accepten de bon grat que se'ls apliquin les noves condicions que Ryanair fa complir des de fa uns mesos. Un cas seria, per exemple, que quan una lletra del nom de la reserva està equivocada al bitllet, tornar-lo a imprimir correctament té un sobrecost d'uns 100 euros.
Des del comitè s'havia denunciat de forma reiterada la reducció continuada de la presència de seguretat al vestíbul i a les zones d'embarcament, davant la qual cosa l'empresa Ryanair assegurava que la seguretat era responsabilitat d'Aena, i amb aquest argument no implementava cap mesura per reduir el risc d'agressions als seus treballadors.
Davant l'immobilisme de l'empresa, i després de presentar una denúncia a la Inspecció de Treball, els treballadors van anunciar vagues per la setmana del 14 al 20 de desembre, i també van sol·licitar la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.
Després de l'acte de mediació i havent arribat a un acord, els treballadors han anul·lat la vaga a canvi que l'empresa s'hagi compromès a protegir les oficines amb vidres i tanques de seguretat, i a donar formació a tota la plantilla, unes 80 persones, en "gestió de resolució de conflictes". A més, l'empresa es tornarà a reunir amb Aena per demanar el reforç de la vigilància a l'aeroport, que els últims anys havia anat disminuint de manera progressiva.
Des del comitè s'havia denunciat de forma reiterada la reducció continuada de la presència de seguretat al vestíbul i a les zones d'embarcament, davant la qual cosa l'empresa Ryanair assegurava que la seguretat era responsabilitat d'Aena, i amb aquest argument no implementava cap mesura per reduir el risc d'agressions als seus treballadors.
Davant l'immobilisme de l'empresa, i després de presentar una denúncia a la Inspecció de Treball, els treballadors van anunciar vagues per la setmana del 14 al 20 de desembre, i també van sol·licitar la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.
Després de l'acte de mediació i havent arribat a un acord, els treballadors han anul·lat la vaga a canvi que l'empresa s'hagi compromès a protegir les oficines amb vidres i tanques de seguretat, i a donar formació a tota la plantilla, unes 80 persones, en "gestió de resolució de conflictes". A més, l'empresa es tornarà a reunir amb Aena per demanar el reforç de la vigilància a l'aeroport, que els últims anys havia anat disminuint de manera progressiva.