Prova pilot perquè els motoristes agafin bé els revolts i es redueixin els accidents
Dues petites ratlles blanques sobre l'asfalt marquen als motoristes la millor trajectòria per agafar els revolts perillosos, a la carretera BV-2115, que envolta el pantà de Foix, a l'Alt Penedès.
Els que no n'estiguin al cas, potser ni se n'adonin, però és una prova pilot de senyalització de revolts amb molta sinistralitat, que fan el Servei Català de Trànsit i el Departament de Territori. També s'indica amb senyals verticals.
El projecte es basa en experiències positives a països com Àustria o Luxemburg.
S'han marcat 22 revolts en un tram de 3,7 quilòmetres, perquè és una carretera amb accidents mortals i greus. També s'han posat faldons de protecció per a motoristes a les barreres de seguretat.
L'excés de velocitat i la falta de perícia al moment d'agafar el revolt són els principals factors de perill. Segons Trànsit, el projecte se centra, sobretot, en revolts ni molt tancats ni molt oberts, perquè els motoristes els poden menystenir i els agafen amb més velocitat de la que poden controlar, segons es desprèn dels accidents que hi ha.
Fins al 16 d'octubre d'aquest any, els accidents de motoristes a les carreteres catalanes han causat 20 morts, 174 ferits greus i 1.087 lleus. En el mateix període de l'any passat, van morir 39 motoristes, mentre que 251 van ser ferits greus i 1.791, lleus.
Des del Servei Català de Trànsit, es farà un seguiment individualitzat de cada accident i, segons això, el projecte es podria estendre a altres carreteres freqüentades per motoristes.
Aquestes són les candidates principals:
| BP-1103 | El Bruc |
| BP-1417 | Collserola (Barcelona) |
| C-1412b | Folquer |
| C-246a | Vilanova i la Geltrú |
| C-31 | Costes del Garraf (Sitges) |
| N-260 | La Molina |
| N-260 | La Parròquia d'Hortó |
| T-313 | Duesaigües (pantà de Riudecanyes) |
