"Què hi ha en aquestes imatges? La meva vagina?": El relat d'un ciberxantatge en primera persona, a "Diari de la meva sextorsió", el thriller documental premiat als Gaudí
La Pati, una jove productora, lluita per tenir una carrera professional a la indústria cinematogràfica. Un dia li roben el portàtil durant un viatge de negocis a Madrid. Després de presentar una denúncia policial, rep un missatge inquietant d'un amic. Ell ha rebut unes fotografies molt personals en què sembla sortir la Pati.
El hacker anònim que està enviant fotos íntimes de la Pati als seus contactes, li fa arribar una amenaça: haurà de pagar 2.400 dòlars si vol aturar la difusió massiva de les fotos a tots els contactes de la Pati i arruïnar, així, la seva reputació professional. És llavors quan ella s'adona que està sent víctima de sextorsió.
La vergonya i l'angoixa causades per mesos d'extorsió es transformen en la necessitat de compartir el procés. Immersa en aquesta intensa lluita psicològica, la Pati es refugia en la seva pantalla per descobrir que milers de persones a tot el món estan sent víctimes del mateix tipus d'extorsió.
Davant la indiferència i la ineficàcia del sistema policial, la Pati s'adona que només ella podrà trobar la sortida a aquest malson.
Quan sembla que el cas no té esperances, la Pati rep una carta afirmant que els dos homes que li van robar l'ordinador han estat detinguts. Amb aquesta primera pista, la Pati emprèn la seva pròpia recerca per recuperar el control i el poder de la seva privacitat.
Fitxa tècnica:
Direcció, guió i realització: Patricia Franquesa
Producció: Patricia Franquesa, Mireia Graell Vivancos
Producció executiva 3Cat: David Bassa Cabanas
Coordinació de continguts 3Cat: Montse Armengou Martín
Producció delegada 3Cat: Daniel Barea Delgado
Direcció de fotografia i muntatge: Patricia Franquesa
Música: Laura Casaponsa
"Diari de la meva sextorsió" és una producció de Gadea Films, Ringo Media, en coproducció amb 3Cat, amb el suport de l'ICEC, l'ICAA, Movistar+, la Fundació Víctor Grífols, VGTV i Antaviana.
