Ryanair ja només accepta targetes d'embarcament digitals
Els viatgers de la companyia aèria Ryanair hauran d'utilitzar, a partir d'ara, la targeta d'embarcament digital per accedir al seu avió. Ja no s'admetran les targetes impreses.
Els clients hauran de fer la facturació en línia i rebran la targeta per embarcar al telèfon mòbil, a l'aplicació de la companyia.
Si es factura a l'aeroport, Ryanair cobra 30 euros per passatger o més, segons el país.
Què passa si es perd el mòbil o s'acaba la bateria?
L'aerolínia ha previst que, en el cas de passatgers que perdin el mòbil, no en tinguin o se'ls esgoti la bateria, els facilitarà una targeta d'embarcament a l'aeroport, sempre que hagin fet la facturació en línia.
Per evitar problemes de cobertura, la targeta digital estarà disponible sense connexió.
Un possible abús?
L'organització de consumidors FACUA considera que limitar les targetes d'embarcament al format digital pot anar en contra dels drets dels passatgers. Jordi Castilla n'és portaveu.
Es tracta d'una conducta que pot ser abusiva. Ho estudiarem i, si cal, presentarem les denúncies corresponents
Castilla recomana als clients disconformes amb aquesta targeta d'embarcament digital que omplin fulls de reclamació.
La justificació de Ryanair
L'aerolínia assegura que més del 80% dels passatgers ja viatgen amb la targeta al mòbil, que és un sistema més ràpid, més fàcil i més sostenible.
Segons la companyia, reduirà els residus de paper 300 tones anuals.
