Segells foscos que valen menys, la controvertida campanya antiracista de Correus

L'empresa justifica que amb els Equality Stamps vol "reflectir una injusta i dolorosa realitat que no hauria d'existir"
Redacció
1 min

Com més foscos són els segells, menys valor tenen. Aquesta és l'essència de la col·lecció de segells que ha emès Correus en el marc d'una campanya que es presenta com a antiracista, però que ha aixecat crítiques a les xarxes socials dels que consideren que, justament, peca del contrari.

Amb el nom "Equality Stamps" (Segells d'igualtat), i coincidint amb l'aniversari de l'assassinat del nord-americà George Floyd, Correus ha llançat aquesta iniciativa per "reflectir una injusta i dolorosa realitat que no hauria d'existir":

La campanya compta amb la col·laboració de la Federació SOS Racisme, la coordinadora que aplega les diferents entitats que hi ha al conjunt de l'estat amb aquest nom i que són autònomes.

Prova de l'autonomia de cada entitat és que SOS Racisme Madrid ha rebutjat la campanya. En un fil de Twitter han deixat clar que no se'ls ha consultat ni han participat en l'elaboració de la col·lecció de Correus.

La consideren "desafortunada" i remarquen que el racisme és un problema "sistèmic i històric" i "no es limita al color de la pell".

També l'ha qüestionat l'activista Míriam Hatibi, que ha coincidit en l'opinió que "no és bona idea" lluitar contra el racisme d'aquesta manera.

Alguns tuitaries es pregunten si està feta per provocar. I no són pocs els que critiquen que la campanya ha acabat fent el que pretén denunciar.

El periodista Moha Gerehou, per exemple, creu que el problema que té és que "el missatge és racista" i demana a les empreses que, si volen combatre aquesta discriminació, es fixin en les persones que formen part de la seva plantilla i de quines feines s'ocupen perquè "no passa perquè sí".

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Racisme

Mostra-ho tot