Tatxo Benet, a Catalunya Ràdio
Tatxo Benet a "El matí": "La marca 3Cat és una aposta valenta que combina tradició i modernitat" (Catalunya Ràdio)

Tatxo Benet a "El matí": "La marca 3Cat és una aposta valenta que combina tradició i modernitat"

L'empresari i cofundador de Mediapro defensa el canvi de marca i el nou model de la plataforma audiovisual
2 min

Tatxo Benet, que ha anunciat que deixa la presidència de Mediapro després de tres dècades al capdavant del gegant audiovisual, posa l'accent en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio"—en el futur dels mitjans públics catalans i de la transformació que viu la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) amb el llançament de la marca 3Cat.

Tatxo Benet: "La televisió ja no és només un canal"

L'empresari, una de les figures clau en els orígens de TV3, celebra la decisió de la CCMA d'impulsar un canvi de model que respongui als nous hàbits de consum audiovisual i a la necessitat d'arribar a nous públics. Tatxo Benet considera que TV3 ha de convertir-se en una finestra "oberta a nous formats i maneres de consumir":

La televisió ja no és un electrodomèstic amb un sol canal; és una plataforma de recepció de continguts. I és per això que TV3 ja no podia ser només una televisió.

"El canvi a 3Cat és una decisió valenta i encertada"

En l'entrevista amb Ricard Ustrell, Benet explica que la televisió pública catalana "no podia quedar-se al marge d'aquesta evolució" i que el canvi de marca i d'estratègia cap a 3Cat i 3CatInfo és una decisió valenta i encertada.

Segons l'empresari, es busca una marca que simbolitzi el pas cap a una nova etapa, mantenint el número 3 i la senyera que va dissenyar Josep Maria Trias, cosa que considera "un homenatge a la tradició", però que també obre la porta a una nova manera de fer:

És una aposta molt intel·ligent entre tradició i modernitat, i a mi m'agrada molt.

"Quedar-se enrere era un suïcidi absolut"

Per a l'empresari, la clau del nou model és que TV3 i Catalunya Ràdio deixen de ser canals separats per convertir-se en parts d'un mateix ecosistema audiovisual, adaptat als usos digitals i a la demanda del públic jove.

L'empresari català també subratlla que tant la televisió com la ràdio estan vivint un mateix procés de transformació tecnològica i de consum.

En aquest sentit, creu que la televisió continuarà existint, però cada vegada amb més importància de la distribució per internet i per plataformes OTT. "Quedar-se enrere era un suïcidi absolut", expressa amb contundència.

Un repte de futur: connectar amb nous públics

Tatxo Benet subratlla que el principal repte de 3Cat serà seduir els nous públics, especialment els més joves, que consumeixen continguts de manera fragmentada i des de plataformes globals:

Els joves consumeixen continguts d'una altra manera. Si volem que segueixin vinculats a la llengua i a la cultura catalanes, hem d'oferir-los formats que els parlin en el seu llenguatge i a través de les plataformes que ells utilitzen.

Tatxo Benet situa 3Cat com una aposta de país, capaç de mantenir viu el projecte audiovisual català en plena era digital.

Pots escoltar l'entrevista sencera amb Ricard Ustrell aquí.

Avui és notícia

Més sobre El matí de Catalunya Ràdio

Mostra-ho tot