Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

EL MATÍ DE CATALUNYA RÀDIO

Té sentit que la Generalitat entri a TikTok?

10/06/2022 - 09.02 Actualitzat 10/06/2022 - 09.02

"No hem sabut comunicar-ho bé". Aquesta frase la disparen sovint els polítics i és un truc per no haver d'admetre que, si una mesura ha sortit malament, és perquè estava mal plantejada des d'un bon principi.

Que la Generalitat estigui a TikTok és una bona notícia: l'Administració té el deure de ser allà on vagin els ciutadans per poder explicar les seves decisions. I és urgent aturar la desmotivació per la política, que fa estralls sobretot entre els joves.

Ara bé, i tornant al principi: cal preguntar-se si s'ha fet política realment pensant en ells. I no parlo tant de mesures que els afecten directament, que també, sinó d'una manera de fer que els inclogui a ells com a actors. Que els involucri.

Només si se'ls té en compte de veritat i genuïnament té sentit anar a la deliciosa olla de grills que és TikTok i intentar captar la seva atenció. Si no, es corre el perill de ser el carrossa que pentina canes i entra a una discoteca de joves pensant que una jaqueta de cuiro i una samarreta amb un lema graciós són suficients perquè no el tractin com a un incòmode intrús.

Comunicar als joves? Endavant. Fer polítiques que els il·luminin una mica el futur? Encara millor.