Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

Totes les comarques catalanes formaran part del sistema tarifari integrat abans d'acabar l'any

La T-mobilitat s'estendrà per tot el país el 2026, però encara amb tarifes diferenciades per regió

21/02/2025 - 07.33 Actualitzat 04/09/2025 - 11.50

Catalunya té a hores d'ara quatre regions tarifàries, però encara hi ha comarques que no es beneficien d'una integració que permet combinar l'ús del tren amb l'autobús o el metro, per exemple, amb un sol bitllet. Això canviarà durant aquest any 2025. Més endavant encara arribaran més novetats per promoure l'ús del transport públic.

Abans de Sant Joan, l'ATM de Barcelona incorporarà tres noves comarques: el Berguedà, el Solsonès i el Ripollès. Seran la corona 7. Més endavant, l'ATM de Girona creixerà amb els municipis de l'Alt i el Baix Empordà, així com els de la Selva Marítima.

I finalment, les Terres de l'Ebre entraran a formar part de l'ATM de Tarragona. Les comarques pintades de dos colors és perquè formen part de dues regions tarifàries.

Mapa de com quedarà el sistema tarifari integrat (3Cat)

2026: T-mobilitat, a tot el país

La T-mobilitat, que ja es fa servir des de fa temps a l'ATM de Barcelona, s'estendrà a tot el país l'any vinent, però encara amb títols tarifaris propis. Per fer-ho possible, durant aquests mesos s'estan instal·lant les màquines validadores als autobusos i estacions de les àrees del Camp de Tarragona, Lleida i Girona.

Ara bé, l'objectiu final del govern és fusionar les quatre ATM en una de sola. Una integració tarifària total que encara no té data. Per això, i mentre això no arriba, els experts reclamen simplificar l'actual sistema de tarifes.

Oriol Marquet, investigador del Grup d'Estudis de Mobilitat, Transport i Territori de la UAB: "Què em sortirà més a compte: una zona, dues zones, mensual, familiar? En el moment que l'usuari ha de fer un full de càlcul per veure quina tarifa li convé més, aquí tenim un problema."

Mercedes Vidal, Associació Promoció del Transport Públic: "El primer pas seria que tinguéssim unes tarifes integrades no al nivell de l'ATM de Barcelona, sinó al nivell de tot el territori català."

I tot això en un context en què la Generalitat alerta del dèficit del transport públic. Els usuaris només cobreixen el 36% del cost real del servei.